Spotlight Saturday #20 | blogger sneakers and smoothies

NL

Mijn naam is Marjolein van den Broek en sinds januari 2015 ben ik de trotse owner van Sneakers and Smoothies, een blog over ‘sneakers, smoothies and all other fun things in life’. Wat meer concreet: een online platform over must-go-to hotspots, toffe outfits én een paar hele fijne travelbestemmingen.

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.
Hotspots, outfits, travel.

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Toen ik op de basisschool zat vond ik een opstel schrijven al het aller-, allerleukste wat er was. Toen ik naar Australie ging, hield ik een boekje bij met columns (zo heette dat toen nog), welke later op ELLEgirl.nl werden gepubliceerd. En daarna deed ik met het hele schrijven heel lang niks. Super zonde, want ik vind het echt super leuk om te doen. Ik plakte ondertussen wel hele plakboeken vol met foto’s van vakanties/avonden met vriendinnetjes en random toffe dingen die ik in het dagelijks leven tegenkwam. Op een gegeven moment werd het tijd om het schrijven weer op te pakken, want dat bleef toch kriebelen. Samen met mijn fotografie- en plakkunsten, ontstond toen al snel het idee voor een blog. Ik kon in eerste instantie alleen niet kiezen waarover ik zou schrijven. Ik vind namelijk zooooveel leuk! En uiteindelijk besloot ik gewoon over vanalles te gaan schrijven; van Sneakers tot Smoothies. Dat komt in de praktijk vooral neer op blogs over hotspots en outfits.

3. Welke toffe dingen heb je al gedaan als blogger?
De fashionweek bezoekjes vind ik altijd erg speciaal. Op het moment dat zo’n show start, voel je de adrenaline gewoon in de lucht hangen, dat is te gek! Maar naast de toffe dingen die ik heb gedaan, vind ik eigenlijk vooral de mensen die ik heb ontmoet heel waardevol. Er bevinden zich namelijk veel enthousiaste, gedreven en inspirerende mensen in de bloggerswereld.

4. Wat is het leukste item dat je hebt gekregen door je blog?
Een jeans van Citizens of Humanity ❤ Yay me!

5. Op welke post ben je het meest trots?
Oef dat is een moeilijke vraag! Uhm, ik denk de hotspots van Ibiza. Dat was namelijk een hele bijzondere reis voor me en ik denk dat het blije gevoel dat ik op dit eiland had, in deze blogpost mooi naar voren komt. Daarnaast de blog met de foto’s die Silvia Falcomer (grooot talent) van me gemaakt heeft. Zij schoot, vind ik, hele mooie foto’s voor de outfitpost met fabulous jas van Spijkers en Spijkers.

6. Wat maakt jou uniek als blogger?
Oh, nog zo’n lastige vraag. Dat weet ik eerlijk gezegd echt niet. Ik doe denk ik net als alle anderen enorm mijn best om mijn volgers met leuke artikelen/mooie foto’s te vermaken en onder tussen houd ik mijn fingers crossed dat dat lukt. En wat er dan uniek is? Ik denk ikzelf haha! Het wordt toch vanuit mijn tone of voice, met mijn eigen suffe grapjes geschreven…

7. Wie zijn jou voorbeelden?
Ik vind de stijl van Lizzy vd Ligt heel tof en de hotspots van Barts Boekje vind ik he-le-maal het einde. Haar schrijfstijl is ook heel leuk.

8. Welke tip kan elke beginnende blogger gebruiken?
Verwacht niet dat je binnen no-time geld verdient met je blog… Die kans is namelijk erg klein. Nog een tip (gratis en voor niks ;-)) : Blijf dicht bij jezelf. Klinkt misschien heel ‘blabla’, maar het is best makkelijk om te gaan denken dat je het moet doen zoals iemand anders, iemand die al meer succes heeft. Of dat je indruk moet maken op bepaalde mensen. En als je dat gaat doen, is de lol er al snel af. Wanneer je dicht bij jezelf blijft, houd je het het langste leuk. En als je plezier hebt in wat je doet, straal je dat uit en behaal je eerder succes. Daar geloof ik echt in.

VOLG MARJOLEIN
Instagram | Facebook

EN

My name is Marjolein van den Broek and since January this year I’m the proud owner of Sneakers and Smoothies, a blog about ‘sneakers, smoothies and all other fun things in life’. To be exact: an online platform about must-visit hotspots, cool outfits and a couple of lovely traveldestinations.

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.
Hotspots, outfits, travel.

2. Why did you choose blogging?
When I was at primary school, writing a article was my favourite thing to do. When I went to Australia, I wrote columns which were published later at ELLEgirl.com. And then there was a time I did nothing with writing, which was a shame because I do like it so much. Meanwhile, I made a lot of photo books of vacations or nights out. Together with my photography and creativity, I came up with the idea for this blog. Because I couldn’t choose where I should write about, it’s about everything.. From Sneakers till Smoothies!

3. What is the coolest thing you’ve done as a blogger?
I love the visits to fashionweek. When the show is starting, you feel the energy, it’s amazing! But besides the things I’ve done, I appreciate more the people I meet. There are so many inspiring, enthusiastic people in the world of bloggers.

4. What kind of cool stuff do you get through your blog?
A jeans of Citizens of Humanity.. Yay me!

5. On what post are you the most proud of?
Uhm.. I think the post about the hotspots in Ibiza, it was such an special trip for me and I think that became very clear in this post. Besides, the post with pictures who Silvia Falcomer (big talent) made of me. It became an outfitpost where I wore a fabulous coat from Spijkers & Spijkers:

6. What makes you unique?
Oh… I don’t know actually! I try my best to entertain my followers with great stories and pictures, just like all the others (and keeping my fingers crossed if it works). And what’s unique? I think myself, haha! It’s me who’s writing, including my own silly jokes…

7. Who are your rolmodels?
I think the style of Lizzy vd Ligt is very cool and I do love the hotspots of Barts Boekje very much. Her writing is nice too.

8. Which suggestion do you have for each starting blogger?
Don’t expect to earn money in no-time with your blog… It’s a small chance. Another suggestion (for free ;-)) : Stay close to yourself. It may sounds ‘blabla’, but it’s easy to do what everyone else is doing because of their success. Or the feeling you have to impress people. If you’ll do that, you will be tired of yourself. Do you what love, do what you like and you’ll get what you deserve : success. That’s what I believe.

FOLLOW MARJOLEIN
Instagram | Facebook
image

Een gedachte over “Spotlight Saturday #20 | blogger sneakers and smoothies

Geef een reactie

