Mondays Mood | I’ve got something to tell..

NL

Met knikkende knieën loop ik de parkeergarage uit opweg naar mijn afspraak. Het is niet zomaar een afspraak, het kan mijn toekomst veranderen. Het kan tegenvallen, het kan beter worden.. Alles is mogelijk. Ik kom aan, stel me voor aan degene die de deur open doet en ineens sta ik binnen. “Je mag naar boven lopen”, zegt het vriendelijke meisje. Eenmaal boven krijg ik koffie en ik neem plaats.. Het is even geleden, mijn hart zit in mijn keel, maar ergens voelt het goed. Na 6,5jaar ga ik solliciteren!

Ineens is het daar, een vacature die je aanspreekt. Maar wat is het moment dat je opzoek gaat? Dat je je veilige plek gaat verlaten? Ik schreef eerder dit jaar een post over mijn 6-jarig jubileum bij Open32, dat ik trots ben op het feit dat ik er al zolang werk en wat ik daar bereikt heb. Naast het feit dat het vooral veilig is (ik noem een vast contract, het bedrijf kennen, weten wat je moet doen), is het leuk maar leuk genoeg? Nee, dat niet meer. Weinig variatie en uitdaging was voor mij reden genoeg om te kijken wie mij iets anders kon bieden.

Binnen een week is alles geregeld. Ik heb twee gesprekken gehad, mijn contract opgezegd en mijn collega’s het grote nieuws verteld. Toen ik begon met “Ik moet jullie wat vertellen..” was het eerste wat in ze opkwam dat ik zwanger zou zijn. Dan wees ik naar mijn pakje sigaretten, nee dus en kreeg ik nog grotere vraagtekens. Gelukkig waren de reacties super positief!

Per 1 januari ga ik werken bij Maison Scotch als Fashion Stylist, in het centrum van Arnhem. Na 4jaar weer terug de stad in (tot op heden werk ik in een winkelcentrum), waar mijn Open32 geschiedenis ooit begon. Maison Scotch is altijd favoriet geweest, naast de mooie collectie is hun passie voor het vak en mode overduidelijk. Creativiteit, uitdaging en variatie.. Dat is mijn focus voor het nieuwe jaar.

image
Foto’s via Pinterest & Scotch and Soda

Nieuw jaar, nieuw huis en een nieuwe baan. Het is een beetje veel misschien en spannend is het zeker, maar ik kies voor mezelf en dat is wat telt!

EN

With shaky knees, I walk out of the parking garage on my way to this appointment. It’s not just a appointment, this can change my future. It can disappoint, it can be better.. Everything is possible. When I arrive, I introduce myself to the person who open the door and then I’m in. “You can walk upstairs”, says the nice young lady. I arrive upstairs, get some coffee and take a seat.. It has been a while, my heart goes like boom boom, but the feeling is right. After 6,5years I’m going to apply!

From out of nothing it’s there, the job you like. But when is the moment you search for it? The time you leave the safe sight? Earlier this year, I wrote this post about Open32. That I’m proud of the fact I work there for 6 years and I did reach a lot. Besides the fact it’s safe (I say a stable contract, knowing the company, know what you have to do), it’s fun but is it fun enough? No, it isn’t anymore. Less variety and challenge was for me reason enough to search for something new.

In a week, everything was done. I’ve got two interviews, did end my contract and told my colleagues the big news. When I start with “I’ve got something to tell..” they thought that I was pregnant. I show my cigarettes, so no baby and the next moment I get more questionmarks. Fortunately, all of the reactions I got were positive!

Per the first of January I’m going to work at Maison Scotch as Fashion Stylist, in the centre of my hometown. After 4years back to the inner city (for now I work at a shoppingmall), where my Open32 history started. Maison Scotch has always been a favourite, besides the lovely collection is their passion for fashion more than clear. Creativity, challenge and variety.. These are my points to focus on for this new year.

New year, new home and a new job. Maybe it’s a lot, it’s defenitely exciting, but I choose me and that is what counts.
image

26 gedachten over “Mondays Mood | I’ve got something to tell..

Geef een reactie

