Spotlight Saturday #18 | webshop owner Miesamsterdam

NL

Een andere Spotlight Saturday dan jullie gewend zijn. Voor de tweede keer zet ik een webshop eigenaresse in de Spotlight. Ook zij staan dichtbij de snelle ontwikkelingen van de mode en zorgen ervoor dat jij de laatste trends in hun shop kunt kopen. Meet Michelle van Miesamsterdam!

INTERVIEW

1. Wie is de persoon achter de webshop?
Mijn naam is Michelle Westermeijer, 27 jaar en eigenaar van Miesamsterdam. Ik zou Miesamsterdam omschrijven als een webshop waar je alle musthaves, kleding, schoenen en accessoires kan scoren voor een leuke prijs.

2. Waarom ben je een webshop begonnen?
Ik wilde dolgraag iets in de mode doen. Je zou denken, probeer eens eerst in een kledingwinkel te staan en kijken of je het leuk vindt, maar dat wilde ik niet. Ik wilde het graag zelf doen. Aangezien online shoppen steeds groter word zag ik dit als een ideale uitdaging.

3. Hoe ben je op de naam gekomen?
Zoals je het misschien wel kan gokken is het afgeleid van mijn naam en woonplaats. Ik wilde een krachtige, duidelijke naam.

4. Waar haal je inspiratie vandaan voor de collectie?
Ik haal mijn inspiratie overal vandaan. Op straat kijk ik altijd om mij heen maar het meeste verzin ik zelf. Wat ik op dat moment leuk vind en dat probeer ik dan te vinden.

image

5. Wat is het leukste item uit de webshop?
Ik heb niet per defenitie één item wat mijn lievelings is maar de shirts met eigen verzonnen teksten geven toch wel mijn favoriet. Vooral omdat ik dat precies ben. Ik houd van de casual streetlook en daar draag ik het liefste IT- items bij.

6. Naast je eigen shop, wat zijn je favoriete merken?
Zoë Karssen staat toch wel op één bij mij, maar ook Scotch and Soda en All Saints vind ik erg mooie merken. Dat wil niet zeggen dat ik dat altijd droeg want voordat ik de webshop had, maakte ik er al een sport van om er zo leuk mogelijk gekleed erbij te lopen zonder dat het heel veel geld kostte.

7. Welke dromen heb je nog?
Mijn droom is uiteindelijk een eigen merk ernaast te beginnen. In eerste instantie via mijn eigen webshop, dan meer webshops en dan ook in de retail.

8. Welke tips en tricks heb je voor jonge ondernemers (in spe) die er aan denken om een webshop te starten?
Onderschat het niet! Het klinkt allemaal erg leuk en makkelijk maar er is zoveel online dat je wel moet proberen om je eigen plaatsje te vinden tussen alle grote webshops.

GIVEAWAY
Jij kunt jou favoriete item nu met korting shoppen. Vul code “zijenstijl3” in bij je bestelling en ontvang 20% korting!

VOLG MIESAMSTERDAM
Instagram | Facebook

EN

No blogger in this Spotlight Saturday, but for the second time I did an interview with a webshop owner. They have to know the latest trends, so they can buy items for their shops. And you’re the one who is happy to shop those items. Meet Michelle from Miesamsterdam!

INTERVIEW

1. Who is the person behind the webshop?
I’m Michelle Westermeijer, 27 years old and the owner of Miesamsterdam. I would describe Miesamsterdam as a webshop where you can shop all the musthaves, clothing, shoes, accessoiries for a good price.

2. Why did you start this webshop?
I always wanted to do something in fashion. I hear you think, try to work in retail, but that’s not what I want. I want to do something on my own. Online shopping is doing great right now, so I start this challenge.

3. What about the name?
Maybe you can guess.. It’s a part of my first name and the place where I live. The name has to be very clear.

4. Where do you get your inspiration from?
Everywhere! On the street for example, but most of all I invent it myself. If I like something, I try to find it.

5. What is the coolest item from the webshop?
I don’t have a favourite, but I do like the tee’s with unique text. I invent them by myself and it’s exactly who I am. I love this casual streetlook and love to wear IT-items.

6. Besides the shop, what are your favourite brands?
Zoë Karssen is on top, but also Scotch and Soda and All Saints are beautiful brands. I’m not saying that I used to wear these brands before I start with the webshop, I thought it was fun to shop complete outfits for less money.

7. Which dreams do you’ve got?
To start my own brand. First through my own webshop, then other webshops and in the future also retail.

8. Which suggestions do you have for young business people who think of starting a webshop?
It all sounds so much fun and easy, it isn’t! You have to invest and fight for your place between all the webshops which already do excist.

FOLLOW MIESAMSTERDAM
Instagram | Facebook
image

2 gedachten over “Spotlight Saturday #18 | webshop owner Miesamsterdam

Geef een reactie

