Spotlight Saturday #17 | blogger Sketchonista

NL

Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat ze Engels was, waarschijnlijk vanwege haar teksten op Instagram. Tot ik haar ging volgen en “verliefd” werd op haar creativiteit. Haar blog is een perfecte aanvulling op haar werk, meet Brenda!

INTERVIEW

1. Beschrijf je blog in 3 woorden.
Fashion – Illustration – Design

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Tijdens mijn illustratie opleiding werd duidelijk dat social media heel belangrijk is. Om mijn werk onder de aandacht te brengen ben ik toen begonnen met een blog en een Facebook pagina. In eerste instantie postte ik alleen mijn illustraties maar dit groeide uit naar een styleblog….Hoe dat kwam? Ik raakte geïnspireerd door andere blogs, magazines, websites etc … waarom zou ik naast mijn illustraties niet laten zien waar mijn inspiratie vandaan komt?

3. Welke toffe dingen heb je al gedaan als blogger?
De toffe dingen die ik gedaan heb als blogger betreffen vooral mijn eigen ontwikkeling. Ik ben beter geworden in fotograferen, editten, tekenen en webdesign. Ik merk dat ik creatiever en professioneler ben geworden. Daarnaast krijg ik via mijn blog opdrachten waar ik heel blij mee ben. Als ik moet kiezen is het leukste dat ik gevraagd werd om een illustratie te maken voor het Holidaybook van Glamour afgelopen zomer.

4. Wat is het leukste item dat je hebt gekregen door je blog?
Uiteraard word ik benaderd door bedrijven die hun produkt via mij willen promoten. Ik heb dit een paar keer gedaan maar heb voor mezelf (nog) niet duidelijk of ik hiermee door wil gaan. Overigens heb ik toen wel een hele mooie witte lang blouse met print gekregen 🙂 

        

5. Op welke blogpost ben je het meest trots?
Mmm moeilijk hoor… Ik denk toch de post waar ik mezelf heb geïllustreerd omdat daarin alles terugkomt waar mijn blog voor staat.

6. Wat maakt jou uniek als blogger?
Mijn creatieve insteek; de combinatie van fashion, illustratie en styling. Ik shoot af en toe outfitposts en probeer mijn outfits met creatieve aanpassingen eigen te maken.

7. Wie zijn jou voorbeelden?
Uiteraard Garance Dore, zij maakt ook illustraties. Manrepeller omdat ze heerlijk schrijft. En ik kijk ook geregeld bij My Dubio voor de interieur inspiratie. Verder kijk ik heel veel op instagram om inspiratie op te doen.

8. Welke tip kan elke beginnende blogger gebruiken?
Wat iedereen zegt..doe vooral omdat jij het leuk vindt heb plezier, anders hou je het ook niet vol. Gezien het feit dat elke blogger op instagram zo’n beetje de meeste volgers heeft, ga direct op instagram. Het is snel en er komt veel blog bezoek uit voort.

VOLG BRENDA
Instagram | Facebook   

  
 EN

To be honest.. I always thought she was English, probably because of the way she writes on Instagram. Till the day I start following her and “fell in love” with her creativity. Her blogs is a great complement to her blog. Meet Brenda!

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.
Fashion – Illustration – Design

2. Why did you choose blogging?
During my illustration education, it became very clear how important social media is. Too show others my work I start a blog and facebook page. At first I shared my illustration, later on it became a styleblog. Why? I was inspired by other blogs, magazines, websites.. So I also starting sharing where my inspiration was coming from.

3. What is the coolest thing you’ve done as a blogger?
I’ve become better during my blog in drawing, photography and webdesign and I’m more creative and professional. Besides, I’m very happy with the assignments I get. If I have to choose, the coolest thing I’ve done is making a illustration for the Holidaybook of Glamour last summer.

4. What kind of cool stuff do you get through your blog?
Ofcourse companies do approach me to promoto their products. I did it a couple of times but I’m not sure of it’s something I want to go on with. I did get an lovely, long white blouse! 🙂

5. On what post are you the most proud of?
Mmm… I think the post where I did illustrate myself because in that post you’ll find where my blog is about.

6. What makes you unique?
My creativity; the combination of fashion, illustration and styling. I do outfitposts sometimes and give my outfits some more creative details to make it my own.

7. Who are your rolmodels?
Defenitely Garance Dore, she also makes illustrations. Manrepeller because of her lovely writing. My Dubio is one of my faves for interior inspiration. As for the rest I use Instagram for my inspiration.

8. Which suggestion do you have for each starting blogger?
What everybody says.. Blog because you love it to do, otherwise you won’t blog for a long time. The fact that each blogger has a lot of likes, go move yourself to Instagram. It’s a fast way of social media and you get a lot of traffic to your blog.

FOLLOW BRENDA
Instagram | Facebook 

 
image

Een gedachte over “Spotlight Saturday #17 | blogger Sketchonista

Geef een reactie

