Event | NSMBL festival – Une fete Parisienne

NL

Een festival dat in het teken staat van mode, eten, masterclasses en de stad van de liefde : Parijs! NSMBL organiseerde het afgelopen weekend in de Westergasfabriek in Amsterdam. Als voorbereiding schreef ik vorige week een post met outfit-inspiratie, want echt bekend met de Parisienne-stijl was ik niet echt.

Okay, outfit check.. kruidvat treinkaartje (goede tip als je net als mij nooit met de trein reist) check.. rode lippenstift check.. de trein optijd instappen (echt wat voor mij weer, denken dat je alle tijd hebt en op het fluitsignaal instappen).. Op naar Amsterdam! Ik spreek af met Vera van High on those heels bij Starbucks, eerst een koffie-date. Gek dat je iemand voor de eerste keer ziet, maar al een tijdje via haar blog en social media volgt. Ergens heb je het gevoel dat je elkaar al heel lang kent en dat werd redelijk snel bevestigd, meteen al gezellig!

Na een aantal rondjes lopen om het gebouw, zelfs een stukje bos hebben gezien zijn we gearriveerd bij de ingang. O god, we zijn zo omgelopen! We zijn er en al meteen verrast door de geweldige aankleding van de locatie. De eiffeltoren, kleurrijke ballonnen en in het midden een carrousel. Daaromheen staan bistrosetjes om te zitten, te kunnen eten en je kunt je laten tekenen door één van de illustratoren. à Oui Paris.. We beginnen met een meet-the-festival-rondje, even kijken wat er te doen is en wie er staat. De sieradenstands en kledingstands van Things I like Things I love en Jutka&Riska zijn favoriet, maar ook de NSMBL-sale valt op en dat is niet echt positief bedoeld. Oude, vergeelde, zelf verknipte kledingstukken hingen voor €5 á €10 op het rek.. Dat is geen vintage, dat is vuilnisbak-materiaal!

image
image
image

Photobooths are always a good idea, hoe awkward het ook is dat ze aan de buitenkant mee kunnen kijken hoe fotogeniek je erop staat. Wat ik bijzonder vond, was de Say Yes-bus vol met verhalen en foto’s van een wereldreis van een stel vrienden. Met een Say Yes-quote werd er een polaroid foto gemaakt! Tijd voor de lekkerste Yoghurt ever van Yoghurt Barn (in de smaak bastognekoek, kaneel en kiwi). We always Say Yes to Yoghurt Barn 😉 ..

image

Vera werd heel blij van de O.P.I. stand waar je je nagels kon laten lakken, ik daarentegen wat minder. Als het op beauty aankomt ben ik niet echt een queen en daarbij, de rij was akelig lang. De masterclasses die gingen over je nagels en wenkbrauwen waren dan ook niet aan mij besteed. Wel leuk dat het er was, zo heb je een goede variatie in dingen die je kunt doen. Wat ons ook opvalt is dat de gemiddelde leeftijd laag ligt en of dat aan de dag te maken heeft of interesse gebied, no idea!

Na een paar rondjes sieraden, kleding, schoenen, beauty en bio friet is het tijd om terug te gaan. Ik neem afscheid van leuke Vera en hoop haar snel weer te meeten op een volgend event. Dat ik slecht ben in reizen met de trein bewijst zich nu wel weer, want ik denk ergens te zien dat hij in 5min. vertrekt. Eenmaal op het perron is het 25min. Met pijn in m’n voeten, rillingen van de kou, slenter ik naar de kiosk voor een flesje drinken.. Say Yes to the train!

image
image
image

Was je ook aanwezig bij dit festival? En hoe heb je het ervaren?

EN

A festival with ingrediënts like fashion, food, masterclasses and the city of love : Paris! NSMBL celebrated their first festival last weekend at the Westergasfabriek in Amsterdam. I prepared an outfit inspiring post last week, because I didn’t knew the Parisienne style that well.

Okay, outfit check.. kruidvat (dutch store, which has an budget price for traintickets) trainticket check.. red lipstick check.. getting in the train on time (yes I’m that kind of person who’s thinking having all the time of the world).. Off to Amsterdam! I meet up with Vera from High on those heels at Starbucks, first coffee. It’s crazy when you see someone and it seems like you know eachother for years by reading her blog and follow through her social media. But the feeling was right, we had already so much to talk about and fun!

After a few rounds walking around the builing, we even had a walk through some jungle-style, we arrived. O god, it was so unnecessary! We’re here and straightaway we’re surprised by the location. Le Eiffel, colourful balloons and in the middle an caroussel. There are tables around where you can sit, eat and you can let yourself draw by one of the illustrators. à Oui Paris.. We start with a meet-the-festival walk, just to have a look what’s going on and who’s standing here. The stands with jewelry and fashion, like Things I like Things I love and Jutka&Riska are my favourites and also the NSMBL-sale has cought my eye only not in a positive way. Old, yellow coloured, DIY ripped items with prices between €5 and €10. It wasn’t vintage, it was trashbin-material.

Photobooths are always a good idea, even when they see your crazy face on the outside while their waiting.. Awkward! I really did like the Say Yes-bus who took a lot of stories and pictures with them. They, a group of friends, took the bus all over the world. You had to complete the Say Yes quote and they made a polaroid picture. Time to try those yummy yoghurt from Yoghurt Barn.. We always Say Yes to Yoghurt Barn 😉

Vera became very happy when she saw the O.P.I. stand where you can get your nails done, for me it wasn’t that special. When it comes to beauty, I’m not a queen and besides, the line was so extreme long! The masterclasses with subjects as getting your nails done and doing your eyebrowes weren’t that interesting for me. Good for them that they gave those masterclasses, it was a great variety between all the things you could do.

After a few rounds strolling around by jewelry, clothing, shoes, beauty and eating fries it’s time to go home. I say goodbye to cute Vera and hope to meet her soon again at a next event. That I ain’t good with travelling by train makes clear now, because I’m convinced of the fact the train will leave in 5minutes. When I get upstairs, it’s 25minutes. My feet are hurting, it’s freezing cold.. Say Yes to the train!

Did you also visit the festival? What is your experience?
image

16 gedachtes over “Event | NSMBL festival – Une fete Parisienne

  1. Dit vind ik een heel leuk en handig artikel! 🙂 Ik ben zelf niet geweest, het klonk wel leuk, maar trok me toch niet zo als ik had gedacht. En die wenkbrauw en nagellak stands waren ook echt niks voor mij geweest haha! De aankleding ziet er overigens wel briljant uit!! En leuk inderdaad dat je zo goed met Vera kon praten. Grappig is dat, hoe je elkaar dan toch al zo goed kent zonder elkaar echt te hebben gezien.

    – Saskia

    Liked by 1 persoon

  2. Ziet er mooi uit, maar ik heb niet het idee dat ik veel gemist heb. Beetje als de laatste Ilovefashionbloggers blogger fair: leuk om een keer gezien te hebben, maar niet perse voor herhaling vatbaar.
    Je hebt wel hele mooie foto’s gemaakt!

    x Linda

    Liked by 1 persoon

  3. Ik woon in België dus dit was net iets te ver voor mij. Maar ik heb er wel heel veel over gehoord! Fijn om je ervaringen te lezen 🙂
    En het is altijd leuk hé, om andere bloggers in real life te ontmoeten 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

