Spotlight Saturday #13 | blogger winwonderland

NL

Waar Instagram, naast je dagelijke share sessies, nog meer goed voor is? Afspreken met medebloggers voor een event. En wat appjes verder, zag ik Wilmke voor het eerst. Een stralende vrouw, gezellig en inspirerend. Samen met Suzanne heb ik me op dat event extra goed vermaakt. Let’s meet Wilmke van Winwonderland!

INTERVIEW

1. Beschrijf je blog in 3 woorden.
Kleurrijk, Anders en Healthy Lifestyle (okay dat zijn er eigenlijk twee)

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Omdat ik na mijn afstuderen als journaliste heel graag bezig wilde blijven met schrijven. Door mijn blog kan ik mijn passie voor mode, een gezonde levensstijl en schrijven met elkaar combineren. Win-win-situatie!

3. Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt als blogger?
Het bijwonen van het Paul’s Boutique blogevent was sowieso een topper. Daarnaast vind ik het, het allerleukste dat mensen uit mijn omgeving naar mij toekomen en bijvoorbeeld beginnen te praten over een recept dat ik heb geplaatst of een work-out die ik heb aanbevolen. Dat geeft mij het gevoel dat ik onderwerpen aansnijd die aanspreken en bruikbaar zijn voor het dagelijkse leven. Nog een tof ding: het was een grote verrassing toen Erben Wennemars een van mijn recepten in zijn tweets plaatste. Hij heeft iets van 100.000 Twitter-volgers, dus dat heeft mij die dag lekker veel verkeer opgeleverd 🙂

4. Waar schrijf je het liefste over?
Het allerliefste over gezonde voeding, nieuwe zelfbedachte recepten, mode en sport. Ik vind dat Food en Fashion prima samengaan. Beide gaat om het mixen en matchen van verschillende componenten, zodat het uiteindelijk een geheel wordt. Klinkt heel wat hè? Ha ha. 
image
image
image

5. Op welke blogpost ben je het meest trots?
Best wel een lastige vraag, want ik vind meerdere artikelen goed gelukt. Zou ook niet best zijn als dat niet zo was trouwens. Okay, dan kies ik mijn recept voor carrot cake muffins healthy style. Ik vind de foto’s goed gelukt (hadden ook uit een kookboek kunnen komen, naar mijn mening) en ik heb mezelf versteld doen staan wat betreft de smaak van de muffins. Ze proeven echt zoals de carrot cake uit een café of restaurant. En het mooiste is, ze zijn met gezondere ingrediënten gemaakt. Dus geen schuldgevoel 🙂

6. Zou je hier een fulltime job van willen maken? Waarom wel of niet?
Fuck yeah! Dat zou ik supergraag willen! Schrijven is mijn beroep, mode en gezondheid mijn passies. Die met elkaar gecombineerd, zou het perfecte plaatje betekenen. Nee echt, laat mij maar lekker als job recepten bedenken, koken, sporten, outfits passen. Okay daarnaast heb je nog een shitload aan werk, maar dat vergeet ik voor het gemak maar even. Gewoon oogkleppen op 😉 

7. Wie zijn jou voorbeelden?
Leandra Medine van The Manrepeller is te gek! Ze schrijft heel humoristisch en vol zelfspot over haar leven in de mode en als blogger. Daarnaast vind ik Noor’s -Queen of Jetlags- stijl erg inspirerend, zelfde geldt voor Chiara Ferragni’s outfit. En nou heb ik vast nog een paar goede blogs vergeten, zoals healthblog “In Love With Health” bijvoorbeeld. 

8. Welke tip kan elke beginnende blogger gebruiken?
Oh allemachtig, ik blog ook nog maar iets meer dan een jaar, dus ik ben echt niet de goeroe op dit gebied. Maar eens kijken.. Wat voor mij het meeste heeft geholpen, is dat je trouw moet blijven aan jezelf. Op een gegeven moment was ik echt de weg kwijt wat betreft mijn blog en mijn visie erop. Ik keek alleen nog maar naar wat andere bloggers succesvol maakten, hoe ik mensen aan kon spreken, welke onderwerpen populair waren. Tja, wat krijg je dan? Ik die beautyvideo’s probeert te maken, terwijl ik helemaal niet goed ben ik make-up opsmeren en gerust een hele week zonder make-up de deur uitga als ik er geen zin in heb. Dat zag je ook gewoon terug in de posts. Passie en toewijding kun je wat mij betreft terugzien in de schrijfstijl bijvoorbeeld. Dus mijn tip: bedenk voor jezelf waar je van houdt, waar je goed in bent en ga daar op focussen. Ik schrijf nu over gezonde voeding, recepten, test work-outs en diëten en combineer ook mode door mijn outfitfoto’s. Dat is waar ik goed in ben, en dus zie je dat hopelijk ook terug in mijn blog.

VOLG WILMKE
Instagram | Facebook

image

EN

Beside you share your pictures at Instagram, Instagram is also perfect to meet up with other bloggers. After a few messages, I met Wilmke for the first time. Such an open minded, glorious, inspiring woman. Together with Suzanne I had an amazing time at the event. Let’s meet Wilmke from Winwonderland!

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.
Colourful, different and healthy lifestyle (okay, that’s one more..)

2. Why did you choose blogging?
After my graduation as journalist, I keep writing. Through my blog I can combine my passion for fashion, healthy lifestyle and writing. Double win!

3. What is the coolest thing you’ve done as a blogger?
Visit the Paul’s Boutique event was great! Besides, I love to hear that people talk about my recipes or a work-out I did recommend on my blog. It gives me the feeling I talk about subjects that works, that are usefull for others. Another cool thing : it was a great surprise when Erben Wennemars did tweet one of my recipes. He has over 100.000 followers, so it bringe a lot of traffic that day.

4. Where do you write about?
Good food, new homemade recipes, fashion and sports. I think Food and Fashion are perfect together. At both, you mix and match the right ingrediënts and it comes to one. I know, sounds like a pro.. Haha!

5. On what post are you the most proud of?
It’s a hard question, I like all of them.. Wouldn’t be good if I do not! But I’ll choose my post about carrot cake muffins healthy style. Love the pictures, the could come straightaway from a cooking magazine and I was very surprised by the taste. They really taste like the one you order at a restaurant. No guilty feeling, they’re made with healthy ingrediënts.

6. Would you do this fulltime and why you will or not?
Fuck yeah, I would to do that! Writing is what I do, healthy lifestyle and fashion are my passion. Those two together are a perfect match! Really, sounds like a dream job! It’s hard working and a lot, but easy to forget for now ;-)..

7. Who are your rolmodels?
Leandra Medine from The Manrepeller, she rocks! She writes very
humourous about her life being a blogger and fashion. Besides, I love Noor, from Queen of Jetlags, her style and also Chiara Ferragni’s outfits. Very inspiring! And I’m sure I forgot some blogs I follow, like healthy blog “In Love With Health”.

8. Which suggestion do you have for each starting blogger?
O my, I do this for more than a year now and I’m not a pro or something. But… what works for me, you have to stay true to yourself. Once, I looked so many times at other bloggers. What they do, how they do everything, which subjects they talk about.. What do you get? Someone who tried to make beautyvideo’s, but it will never worked out the way it should be. My suggestion : search for something that fits you, what your passion.. When you love to do something, your readers find it back in your posts.

FOLLOW WILMKE
Instagram | Facebook
image

image

6 gedachten over “Spotlight Saturday #13 | blogger winwonderland

Geef een reactie

