Spotlight Saturday #12 | blogger from radiate fashion

NL

Ze schrijft het liefst over mode met soms een persoonlijk verhaal. Wat ik waardeer in deze inspirerende blogger is dat ze haar eigen stijl duidelijk laat zien en haar manier van fotograferen. Haar blog zegt het al.. “Radiate Fashion” wat mode uitstralen betekent. Meet Janne van Radiate Fashion!

INTERVIEW 

1. Beschrijf je blog in 3 woorden.
Passie, Mode, Fotografie.

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Ik heb gekozen voor een blog, omdat ik andere blogs volgde en het me leuk leek om dit zelf ook te gaan doen. Het is een mooie en overzichtelijke manier om je interesses met anderen te delen. Je kan er opzetten wat je wilt, en wanneer je het wilt. Ideaal dus om je eigen plekje op het internet te creëren.

3. Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt als blogger?
Via mijn blog kan ik regelmatig naar evenementen. Een van de tofste dingen die ik heb meegemaakt is de opening van het Mercure Hotel in Amsterdam en die van het Ibis hotel in rotterdam. Met een aantal bloggers mochten we daar blijven slapen en eten. Het was erg gezellig en heel goed georganiseerd. Het voelde echt bijzonder om daar voor uitgenodigd te worden. Ik vind het ook heel erg leuk dat je via je blog en events steeds meer nieuwe mensen leert kennen. We hebben zelf twee keer met een groep bloggers sinterklaas bij mij thuis gevierd. Door het bloggen heb ik nieuwe vrienden gemaakt, waar ik heel blij mee ben!

4. Waar schrijf je het liefste over?
Mijn blog gaat vooral over mode en dat vind ik ook een van de leukste dingen om over te schrijven. Je kan er veel kanten mee op, je kan je persoonlijke stijl delen maar het ook hebben over de stijl van andere en waardoor je geïnspireerd raakt. Schrijven zelf, over van alles en nog wat, vind ik gewoon geweldig om te doen, vroeger al, en hoop dan ook ooit een boek te schrijven. Dit jaar neem ik een tussenjaar dus hopelijk kan ik er dit jaar een begin aan maken. De ideeën zijn er al, maar het moet alleen nog goed uitgewerkt worden haha. 

image
image
image

5. Op welke blogpost ben je het meest trots?
Lastige vraag, maar ik denk dat het mijn blogpost is over mijn tussenjaar plannen. Een heel ander onderwerp dan waar ik normaal over blog en ook erg persoonlijk, maar het was iets dat ik graag kwijt wilde en het heeft volgens mij mezelf ook geholpen met alles een beetje op een rijtje te zetten. Een tussenjaar nemen was een keuze die ik goed had overwogen, maar natuurlijk wel spannend vind. Er zijn zo veel dingen die je zou kunnen doen dus het was fijn om op te schrijven wat ik zou willen doen, op een of andere manier werd het daarvan iets rustiger in mijn hoofd haha.

6. Zou je hier een fulltime job van willen maken? Waarom wel of niet?
Als het zou kunnen denk ik wel. Het lijkt me mooi om van je hobby je beroep te kunnen maken. Wel denk ik dat als ik het als fulltime job zou doen, ik over meer onderwerpen zou gaan schrijven. Mode is leuk, maar fotografie vind ik ook erg interessant en leuk om er mee bezig te zijn. Misschien dat ik dan meer zou gaan voor onderwerpen zoals fotografie, interieur, eten, reizen en natuurlijk fashion. Nu houd ik het gewoon bij een mode blog, met af en toe ook wat andere onderwerpen.

7. Wie zijn jou voorbeelden?
Noor van Queen of Jetlags is een van mijn voorbeelden. De foto’s die ze plaatst op haar blog zijn stuk voor stuk geweldig. Ik hoop ooit ook zulke mooie outfits foto’s te kunnen maken, op prachtige locaties. Wat ik ook leuk vind aan haar blog is dat ze niet echt één stijl heeft, haar outfits zijn erg afwisselend, maar dat is juist gaaf. Daarnaast volg ik Yvet al een tijd en haar outfits zijn altijd prachtig. Ze heeft een hele mooie stijl. Ik vind het altijd leuk als ze weer een outfit deelt op haar blog. 

8. Welke tip kan elke beginnende blogger gebruiken?
Voel je niet gedwongen om bijvoorbeeld iedere dag iets online te zetten maar doe dit alleen wanneer je echt tevreden bent met hetgeen dat je online wilt zetten. Ook toen ik zelf net begon met bloggen had ik soms in een keer heel veel inspiratie een plaatste dan wel eens op een dag 2 of 3 artikelen. Je kan dan beter wat artikelen als concept opslaan en deze voor een andere keer gebruiken, wanneer je een periode hebt met wat minder inspiratie. En nog een andere tip, probeer goede afbeeldingen te gebruiken voor op je blog. Natuurlijk is het in het begin misschien lastig om hele mooie foto’s van goede kwaliteit te maken, lukt mij zelf ook nog niet altijd, maar dit is wel iets belangrijks. Mensen kijken namelijk meestal eerst naar de afbeeldingen op je blog, en dan pas naar de tekst. Soms wordt de tekst ook niet gelezen merk ik haha. Maar als je dus van plan bent om echt serieus te gaan bloggen is het handig om te investeren in een goede camera!

VOLG JANNE
Instagram | Facebook

image

EN

She loves to write about fashion with sometimes a personal story. I really appreciate that she clearly shows her own style and the way she makes her pictures. Her blogname says enough.. “Radiate Fashion”! Meet Janne from Radiate Fashion!

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.
Passion, fashion, photography.

2. Why did you choose blogging?
I did follow other blogs and thought it was fun to start my own. You can post what you want and when you want to. A great way to create your own space on the internet.

3. What is the coolest thing you’ve done as a blogger?
One time I visit Mercure hotel in Amsterdam and Ibis in Rotterdam with some other blogger, to eat and stay for a night. Very special to be invited for events like these. I also love to meet other people at events, we celebrated Sinterklaas (typical Dutch) at my place with a group of bloggers. I’ve made a lot of new friends!

4. Where do you write about?
Most of the time about fashion, it’s a subject where you always can write about. Your own style, other styles and persons you got inspired by. I always love to write, it started when I was a little kid. For the future I hope to write my own book. I already have the ideas, later I got time to work on it.

5. On what post are you the most proud of?
Hard question, I think it’s my post about being graduated. Very personal, but I need to write down everything I want to do so it’s less stressfull in my head, haha.

6. Would you do this fulltime and why you will or not?
If I could, why not. If I decide to blog fulltime, I want to write about more than fashion. Interior, travel, photography, food and fashion ofcourse.. There are so many interesting subjects.

7. Who are your rolmodels?
Noor from Queen of Jetlags is one of my rolmodels. Her pictures are amazing, one day I hope to make pictures like her at lovely locations. I also like her different styles. Beside Noor, I follow Yvet for a while now and her outfits are gorgeous.

8. Which suggestion do you have for each starting blogger?
You don’t have to feel forcefully to blog for example, everyday, only post when you’re 100% satisfied. When I started with my own blog, I had days with a lot of inspiration so I did post 2 a 3 times a day. You better save them for a day when you’re out of inspiration. Another suggestion is to use photo’s of high quality, something I can’t always realize but is very important. Some people only look at pictures amd don’t read the text, so if you want to take your blog to a higher level, invest in a camera!

FOLLOW JANNE
Instagram | Facebook
image

image

10 gedachten over “Spotlight Saturday #12 | blogger from radiate fashion

  1. Ik vind janne haar stijl en blog (haar nieuwe lay-out trouwens, wauw!) heel tof 🙂 ik volg haar via Bloglovin maar volg zodanig veel blogs dat ik niet eens wist dat ze een tussenjaar nam.. (de blogpost was ook wel geschreven toen ik op reis was dus dat zal ook wel meespelen)
    PS : de link naar Yvet haar blog doet het niet, just so you know 😉
    Oh en ik vind het heel leuk dat je deze blogger spotlights doet, echt super!
    xox Lyn

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

