Spotlight Saturday #8 | blogger Ilumuoti

NL

Na een weekje terugblikken op de afgelopen interviews met inspirerende bloggers, is het vandaag weer tijd voor een nieuwe Spotlight Saturday. Kennen jullie Alexandra al? Let’s meet her!

INTERVIEW 

1. Beschrijf je blog in 3 woorden.

Alexandra, mode, lifestyle.

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?

Ik vond het altijd leuk om blogjes te schrijven en dingen te delen op het internet, maar een blog leek mij altijd iets waar je talent voor moest hebben etc. Totdat ik een aantal hele leuke blogs tegenkwam en ontdekte dat je gewoon kan schrijven over en doen wat je wilt! En zo is het eigenlijk ontstaan, niet echt een spannend verhaal, het leek mij gewoon leuk, haha!

3. Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt als blogger?

Hmm, dan denk ik toch mijn allereerste event waar ik als blogger was uitgenodigd. Toen ik mijn blog begon wist ik niet eens dat je dit soort events had en hoe het wereldje in elkaar zat en ik was dan ook helemaal blij en enthousiast dat ik een uitnodiging had ontvangen voor een event, een event waar ook bloggers zouden komen die ik kende van hun blogs en wel een beetje tegenop keek. Of het mijn allertofste event was weet ik niet, maar het gevoel en het plezier herinner ik mij nog steeds -na bijna 2 jaar- en maken mij dan toch weer blij 🙂

4. Waar schrijf je het liefste over?

Mode en lifestyle, ik kan niet echt kiezen wat voor artikel precies, haha! Oh, en ik vind het altijd heel leuk om resultaten van shoots te delen 🙂 

   

5. Op welke blogpost ben je het meest trots?

Jeetje, deze vind ik lastig! Er zijn best veel artikelen waar ik wel trots op ben, bijvoorbeeld omdat ik de foto’s goed gelukt vond of omdat ik het onderwerp gewoon heel leuk vind. Als ik dan toch moet kiezen, dan ga ik voor een artikel van een event van Canon wat ik een aantal maanden terug bezocht. Ik schreef hier twee artikelen over, maar in het tweede artikel ging ik ook in op de camera en ik vind de tekst (en foto’s 😉 ) zelf erg goed gelukt, hihi 🙂 lees het hier ! 

    
 
6. Zou je hier een fulltime job van willen maken? Waarom wel of niet?
Dat weet ik eigenlijk niet. Toen ik begon met bloggen wist ik überhaupt niet eens dat dat zou kunnen en dacht ik er nooit over na. Nu verdien ik soms wel geld met bloggen en mag ik mooie dingen doen voor mijn blog. Als het zou kunnen, dan lijkt het mij wel heel tof om er mijn baan van te maken, omdat ik het maken van foto’s, bezoeken van events en schrijven heel leuk vind. Aan de andere kant heb ik ook nog steeds de droom om festivals te organiseren en ik denk dat daar ook wel echt mijn passie ligt en als ik de keuze zou hebben tussen fulltime bloggen en werken bij een festivalorganisatie (of zelf organiseren), dan zou ik denk ik toch wel voor dat laatste gaan. Tenzij ik natuurlijk als succesvolle blogger een tof eigen festival kan organiseren… 

7. Wie zijn jou voorbeelden?

Op het gebied van outfits/looks en de manier van fotograferen daarvan raak ik altijd wel geïnspireerd door Paulien van Polienne (tegenwoordig blogt ze op Creators of Desire) en Frederique van Fablefrique is wat mij betreft wel een echt een voorbeeld als het gaat om het volgen van je dromen en daarvoor durven af te wijken van wat vertrouwd is voor jou. Daarnaast vind ik Coco Chanel een hele inspirerende vrouw, daar heb ik onlangs ook over geschreven – My Lucky Number . Verder heb ik in mijn leven niet echt mensen die mijn voorbeelden zijn, ik wordt toch vooral geïnspireerd door verhalen om mij heen en dingen die ik leer (ik vind dit toch wel zweverig klinken haha!).

8. Welke tip kan elke beginnende blogger gebruiken?

Wees jezelf. Als ik iets merk op blogs dan is het wel dat mensen die zichzelf zijn en dicht bij hun eigen passies blijven dat ook het beste kunnen overbrengen en het meest oprecht overkomen. Bovendien is het juist heel leuk -naar mijn mening ;)- om te schrijven waar je zelf over wilt schrijven, je blog is ten slotte jouw eigen stukje op het internet waar je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar mag je best van genieten 🙂

VOLG ALEXANDRA

Instagram | Facebook 

 
EN

After a week of throwback to the last weeks with inspiring bloggers, is it time for a new Spotlight Saturday. Do you know Alexandra already? Let’s meet her!

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.

Alexendra, fashion, lifestyle.

2. Why did you choose blogging?

I always liked it too write and Share little posts around the internet, I always thought that tou have to be talented for your own big blog. Then I saw some blogs and found out you can write about what you want. So that’s the story, not really exciting, I just thought it was fun haha!

3. What is the coolest thing you’ve done as a blogger?

I think my very first bloggersevent. When I start with my blog I didn’t know about this kind of events and I was happy as a kid when I received the invitation.

4. Where do you write about?

Fashion and lifestyle, I cant choose which article I like the most haha! But I also like to share results of shoots.

5. On what post are you the most proud of?

That’s a tough question. There are more than one, but if I really have to choose I choose the one about Canon. I wrote two articles and in the second I told about the camera and I love the text and photos. You can read it here !

6. Would you do this fulltime and why you will or not?

I never thought about it, so I don’t know. I do a lot of fun things and sometimes I make money with blogging, but if I had the chance to choose between fulltime bloggin or organize a festival.. I’ll choose the last one.

7. Who are your rolmodels?

When it comes to outfits/looks and the way of photography Paulien from Polienne (she blogs on Creators of Desire) inspires me. When it comes to follow your dreams is Frederique from Fab le Frique my rolmodel. Besides the bloggers, I think Coco Chanel is a inspiring woman and I wrote a post about her, you can read it here – My Lucky Number

8. Which suggestion do you have for each starting blogger?

Be yourself. I see around that most bloggers stay close to their own passions and that’s important. You write about what you like, it’s your own promotion on te internet.

FOLLOW ALEXANDRA

Instagram | Facebook 

   

5 gedachtes over “Spotlight Saturday #8 | blogger Ilumuoti

Geef een reactie

