Spotlight Saturday #5 | Blogger Elsa Sophie

NL

Een nieuwe Spotlight Saturday op deze regenachtige, herfstachtige zaterdag! Lees mee met het interview van blogger Elsa Sophie.

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.

Personal, Fashion, Food.

2. Hoeveel volgers heb je?

Op WordPress zelf heb ik nu 20 volgers en op Instagram 320.

3. Hoelang blog je al?

Ik ben begonnen met bloggen toen ik 2 maanden alleen naar Londen ging. Toen diende mijn blog meer als een kanaal om de mensen thuis op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik kwam er echter achter dat mijn blog een platform bood om mijn schrijfdrang op te uiten en kreeg er steeds meer lol in. Voorheen schreef ik vaak voor mijzelf in notitieboekjes, maar door het bloggen voor mijn familie en vrienden ontdekte ik dat dit ook een hele leuke manier was om mijzelf te uiten. Toen ik terugkwam heb ik hier een tijdje over nagedacht (ik durfde eerst misschien niet) en uiteindelijk de stap gezet om er echt een persoonlijke blog van te maken. Dat was half januari 2015, ik ben dus nu een halfjaartje echt bezig met bloggen.

4. Hoeveel tijd besteed je aan je blog?

Ik denk dat ik in praktijk meer tijd besteed aan mijn blog dan ik denk. Als ik even een vrij uurtje heb duik ik toch snel achter de computer om alvast een conceptje te tikken. Ik ben ook bezig met mijn master dus doe het er meer bij als hobby. Ik probeer 3 artikelen per week te publiceren en dat vind ik voor nu prima. Ik denk dat ik er zo’n 8 à 12 uur per week mee bezig ben.

5. Waarom ben je begonnen met bloggen?

Zoals ik bij punt 3 al aangaf ontdekte ik in Londen de mogelijkheden van het bloggen. Vroeger schreef ik voor mezelf in notitieboekjes of in notitievelden op mijn telefoon. Mijn blog dient voor mij als een uitlaatklep, een manier waarop ik mij kan uiten. Dat deed ik van jongs af aan al door te schrijven, ik heb een talenknobbel en vind het heerlijk om te spelen met taal. Ik vind het leuk om dit met anderen te delen, te vermaken of te inspireren.

   6. Waar haal je je inspiratie vandaan?
Veel inspiratie haal ik simpelweg uit om me heen kijken. Dan kijk ik naar andere bloggers, nieuwswebsites of de omgeving om me heen. Ik probeer mijn eigen creatieve draai te geven aan wat er speelt op het gebied van fashion en food, door mijn eigen interpretatie van trends te representeren of een eigen receptje te maken. Daarnaast schrijf ik graag columns, die vind ik echt een toevoeging voor mijn blog. Ik vind het leuk om over fashion en food te schrijven maar die columns maken mijn blog persoonlijker en diepgaander. Deze zoals ik ze noem, word vomits, gaan over wat ik om me heen zie of wat er speelt in mijn hoofd. Hier krijg ik heel veel positieve en leuke reacties op en ik merk dat mensen dit herkenbaar vinden. Dat geeft me energie!

7. Wie zijn je grote voorbeelden?

Onlangs ben ik begonnen met het boek van Anna Nooshin, On Top, na de eerste hoofdstukken kan ik wel zeggen dat zij een voorbeeld is. Ik vind het ontzettend knap en inspirerend hoe zij het heeft geschopt tot succesvol zakenvrouw. In het algemeen haal ik energie uit andere bloggers, ik vind het mooi om te zien dat mensen schijt hebben aan wat anderen ‘vinden’ en een stukje van zichzelf blootgeven op internet. Daar is best moed voor nodig. Elke blogger is anders, maar uniek op zijn of haar eigen manier. In mijn persoonlijke omgeving is mijn moeder een groot voorbeeld. Ik ben dol op haar!

8. Hoevaak bezoek je een bloggersevent?

Tot op heden heb ik nog geen echt bloggersevent bezocht. Los van de store opening van Colourful Rebel dan, want daar schrijf ik overigens ook voor! Ik ben nu pas een halfjaartje bezig en wie weet wat de toekomst brengt. Het lijkt mij in ieder geval leuk om medebloggers te leren kennen op een event.

9. Hoe reageren vrienden/familie op je blog?

Familie en vrienden reageren vaak heel erg positief. De meesten lezen alles wat ik schrijf, geven me ook regelmatig feedback en moedigen het aan. Bij anderen merk ik misschien dat er een soort taboe tegen bestaat. Als je blogt plaats je jezelf toch meer op de voorgrond en ik merk dat sommige mensen dat niet kunnen begrijpen of misschien wel raar vinden. Ook denken mensen je sneller te kennen, omdat er natuurlijk een deel van jou op internet staat. Anderzijds heb ik gemerkt dat schrijven voor publiek hartstikke leuk is en daarom probeer ik mezelf er niet te veel van aan te trekken en mijn eigen koers te varen.

10. Heb je tips voor medebloggers?

Het belangrijkste vind ik om dicht bij jezelf te blijven. Op je blog representeer je een stukje van jezelf en iedereen kan dat lezen. Dat probeer ik altijd in mijn achterhoofd te houden. Ook wil ik medebloggers adviseren om je niet te veel aan te trekken van wat anderen ervan vinden. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om overal over te oordelen en een mening over te hebben. Wanneer jij je nek uitsteekt ben je een makkelijk doelwit om neer te halen. Haters gonna hate, dus doe lekker je eigen ding!

VOLG ELSA SOPHIE

Instagram | Facebook

 

EN

A new Spotlight Saturday on this rainy, fall-mood saturday! Let’s read this interview with starting blogger Elsa Sophie.

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.

Personal, Fashion, Food. 

2. How many followers do you have?

At wordpress 20 and at instagram 320.

3. Since when did you start with blog?

I started when I went to London for two months. I used it for my family at home, so they can read all my adventures. I realized that I could put all my writings in the blog and love to do that. When I came back home I thought about a more personal blog and so I did, half January this year.

4. How many time do you spend on your blog?

I think about 8 a 12 hours the week. For now it’s a hobby and I try to publicate 3 times a week. Every free hour is perfect for starting a new post!

5. Why did you start with blogging?

When I was in London and discovered all the possibilities of blogging. As a little kid I already love to write and to play with different languages. I like to share it with everyone, to entertain and inspire others.

6. Where do you get your inspiration?

It’s simple, I just look around. Other bloggers or news websites. I try to make it personal by putting my own thoughts about trends or making a new receipt. Besides the fact I love to write about fashion and food, I like to write columns too, they all make my blog more personal. And I get a lot of positive comments about them, which gives me energy.

7. Who are your rolmodels?

I did start with reading Anna Nooshins book : on top. After reading a few chapters, I defenitely can say she is my rolmodel. She made it too businesswoman and that’s what me really inspires. In my personal surroundings, my mum is for sure my rolmodel, I love her!

8. How many times do you visit a bloggersevent?


I never have visit a event, except the store opening of Colourful Rebel, which I also write for. Who knows what the future brings, I would love to meet other bloggers.

9. How does your family and friends react on your blog?


Very positive, they all read my posts and giving me feedback. Sometimes there are people who don’t understand blogging, because you put yourself in front of everything. Anyway, there are more positive comments then negative so I will go on.

10. Do you have any tips for other bloggers?

Most important is to stay close to yourself. Keep in mind, that everything you post will be seen on the internet. People will judge and leave negative comments, but you’re smarter, so do your own thing!

FOLLOW ELSA SOPHIE
Instagram | Facebook

  

 

3 gedachten over “Spotlight Saturday #5 | Blogger Elsa Sophie

Geef een reactie

