Tuesdays Trend | back to the nineties

NL

Een inspiratie-boost om je week te beginnen, maar vandaag neem ik je terug naar de jaren negentig. Waarom de jaren ’90? Deze week word ik 25, een 90’s kid dus en er zijn genoeg trends van toen die nu het modebeeld bepalen.  Als mini me droeg ik al sneakers, maar met kanten sokjes als detail. De crop-top, tattoo ketting en de Spice Girl-schoenen.. Allemaal onmisbare items in de garderobe van toen. Ik zocht de leukste trends nog een keer op.. 

 BACK TO THE NINETIES

1. Spice Girl schoenen

Deze 90’s-trend staat met stipt op 1. Ik had alle mogelijke singles en cd’s van de Spice Girls, m’n kamer hing vol met posters, ik kende alle dansjes en zelfs naar het concert was ik een mix van alle meiden. Lees : de kleding van Sporty Spice, de rode plukken van Geri en de staartjes van Emma. Die schoenen waren dus een musthave

 
2. Dr. Martens

Tussen mijn stoere-schoenen-collectie vielen mijn Dr. Martens het meest op, Oranje.. fel Oranje! O my god mum, what were you thinking? En nu zijn ze terug, misschien niet in Oranje, maar andere toffe dessins en kleuren. Ik heb ze nog een paar keer geprobeerd, maar mijn big foot maat 40 lijkt in mijn idee alleen maar groter. 

 
3. Tattoo ketting

Van een zwarte variant naar een bruine, ook de regenboog versie heb ik in m’n collectie gehad. Leuk om te zien dat hij terug is, er zijn bloggers die hem ook tof combineren, maar ik laat deze trend graag achter in de 90’s

 
4. Tuinbroek
De tuinbroek van toen was groot, lomp en vormloos, maar hem niet dragen was geen optie. Je moeder vond je altijd zo schattig als je hem droeg, herkenbaar? De korte versie heb ik zo’n 4 jaar geleden weer toegevoegd aan mijn garderobe en die draag ik nog steeds. Het is ook een ideaal item voor het festivalseizoen! 

 
5. Crop-top
Deze trend is eigenlijk ontstaan in combinatie met nummer 1. Normale t-shirts, maar ook ruit-vormige tops boven je navel en dan het liefst met een neppe navelpiercing. De korte tops zijn terug, vooral te zien in festival-outfits in combinatie met een highwaist-denim. 

 

Welke trends zijn jou nog bij gebleven? Draag je ze nu weer of heb je ze achter gelaten in de jaren 90?

EN

To start your week, here is a inspiration-boost, but today I’ll take you back to nineties. Why the nineties? It’s my birthday this week, I’m turning 25, so that makes me a 90’s kid. And there are a lot of trends from that time that is fashion again. As a mini me, I already wear sneakers, with lace socks as detail ofcourse. The crop-top, tattoo necklace and Spice Girl-shoes.. All items I couldn’t miss at the time. I was looking again for the cutest trends..

BACK TO THE NINETIES

1. Spice Girl shoes

This trend is defenitely on top of this list. I had all possible singles and cd’s of the Spice Girls, my room was all over Spice Girls, I knew all the moves and even when we went to the concert I was a mix of all the girls. The clothes from Sporty Spice, red hair from Geri and two tails like Emma. Those shoes were the musthave!

2. Dr. Martens

Between my cool-shoes-collection, my Dr. Martens were more prominent, Orange.. like neon Orange! O my god mum, what were you thinking? And now they’re back, in very cool designs and colors. I’ve tried them a couple of times, but my big foot size 40 looks in my opinion only bigger.

3. Tattoo Necklace

From the black one to the brown color, also the rainbow edition was in my collection. Nice to see this trend is back, there are bloggers who style this very stylish. For me.. I leave it back in the 90’s!

4. Dungarees

The dungarees of the 90’s were big, scrap and amorphous, but don’t wear it wasn’t an option. Your mum thought you’re so cute in it, recognizable? I add the short version 4 years ago to my collection and still wearing it. It’s a perfect item for festivalseason!

5. Crop-top

This trend has start in combination with number 1. Basic tee’s, but also diamond shapes tops above your navel with a fake navel piercing in it. The croptops are back and most of all you see them in festival-outfits, styled with a highwaist denim. 

 Which trends do you recognize? Do you wear them again or did you leave it in the nineties? 

 

11 gedachtes over “Tuesdays Trend | back to the nineties

  1. Leuke blogpost om te lezen en zeker heel herkenbaar, omdat ik in 1990 ben geboren. De Spice Girl schoenen en tattoo ketting staan mij het meest bij. Deze wilde ik vroeger zó graag hebben en droeg het ook, haha. Nu ik er zo over nadenk: verschrikkelijk dat ik het droeg… Maar dat was destijds super ‘in’.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Throwback Thursday | July & August  | Zij en Stijl

Geef een reactie

