Spotlight Saturday #3 | blogger Wendy van Soest

NL

Happy Weekend! Er staat weer een nieuw interview voor jullie klaar, met dit keer Wendy van Wendyvansoest.com in de Spotlight.

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.

Fashion, Travel & Lifestyle

2. Hoeveel volgers heb je?

Ik heb rond de 8000 – 10000 unieke bezoekers per maand.

Bloglovin: 1425 | Instagram: 24,5k | Twitter: 733 | Facebook: 1523

3. Hoelang blog je al?

Ik ben begonnen met bloggen in Januari 2012. Dus alweer 3,5 jaar.

4. Hoeveel tijd besteed je aan je blog?

Heel veel tijd! Het is begonnen als een hobby wat een beetje uit de hand gelopen is. Ik begon met ongeveer 3 a 4 blog post in de week. Toen ik merkte dat mijn bezoekers aantallen gingen groeien en ik uitnodigingen ontving voor leuke events wilde ik het serieuze gaan aanpakken. Ik besloot om elke dag een post te plaatsen. Dat was behoorlijk zwaar omdat ik daarnaast fulltime werkte. Elke avond maakte ik een post klaar, zodat die de volgende dag om 07:00 uur online staat. Daarnaast was de zondag mijn vaste shoot dag met mede bloggers. Uiteraard erg gezellig, maar het was ook zwaar om elke keer 3 a 4 looks te shooten. Tevens moet je ook aan je promotie denken op je social media kanalen, commiten op andere blogs en emails beantwoorden. Hoeveel uur ik er precies meebezig ben vind ik lastig, maar als ik een schatting moet geven zeker wel 7 a 8 uur per dag (als het niet meer is). Ik heb dus aardig wat nachten doorgewerkt. Maar ik vind dat helemaal niet erg. Ik vind het super leuk en elke keer als ik van die leuke, lieve berichten krijgt van mijn volgers geeft het alleen maar meer energie.

    

5. Waarom ben je begonnen met bloggen?

Ik heb altijd een passie voor mode gehad. Hierdoor volgde ik veel blogs en keek ik elke dag op Lookbook.nu voor inspiratie. Zelf wilde ik dit ook heel graag, maar ik durfde nooit. Ik ben dyslectisch en verhalen schrijven is niet aan mij besteed. Dit hield mij heel lang tegen, maar uiteindelijk (zo 3 jaar later) besloot ik om de uitdaging aan te gaan. Waarom niet? ik heb niks te verliezen was mijn gedachten. Ik ben blij dat ik deze stap ooit gemaakt heb. Op deze manier leg ik mijn outfits voor altijd vast op mijn blog en het leuke hiermee is dat ik anderen kan inspireren. Daarnaast maak ik super veel leuke dingen mee als blogger. Zo krijg ik leuke items toegestuurd en word ik uitgenodigd voor fashion events. Tevens ontmoet ik super veel leuke mensen zoals andere bloggers waarvan veel goede vrienden zijn geworden en wat ik al bij vraag 4 aangaf de lieve en positieve reacties die ik krijgt vind ik heel speciaal.
Wat ik uiteindelijk graag wilt bereiken met mijn blog is een baan in de PR/mode wereld. Dankzij het bloggen ben ik in aanraking gekomen met PR bureaus. De werkzaamheden van een PR manager spreekt mij erg aan. Ik heb eindelijk gevonden wat bij mijn past en waar ik goed in (denkt) te zijn. 1,5 maand terug heb ik besloten om mijn fulltime baan bij de Jaarbeurs op te zeggen om mijn droom achter naar te gaan. Ik ben nu dus hard op zoek naar een PR baan en dankzij mijn blog kom ik elke keer een stapje dichterbij. Mocht je nog tips hebben ik hoor het graag ;).

6. Waar haal je je inspiratie vandaan?

Overal. Ik kijk op heel veel blogs en instagram accounts. Daarnaast kijk ik altijd goed om mijn heen. Ook al loop ik even naar de supermarkt ik vind het leuk om naar andere mensen te kijken naar wat ze aan hebben. Festivals is natuurlijk ook de perfect locaties om mooie looks te spotten.

  

7. Wie zijn je grote voorbeelden?

Dat zijn voornamelijk andere bloggers zoals, Lizzy v/d Light, Anna Nooshin, Rosanna van Billierose, Anna Rike, Negin Mirsalehi, Sincereyjules, Zinafashionvibe en Anouska Proetta Brandon. Sylvie Meis vind ik er altijd top uitzien, maar dat komt natuurlijk door Danie Bles die trouwens ook een grote voorbeeld van mij is. Wat zij bereikt heeft kan ik alleen maar van dromen. Daarnaast vind ik The Kardashian’s ook super leuk. Vooral hun garderobe ❤

8. Hoevaak bezoek je een bloggersevent?

Dat is elke week verschillend. Zo heb ik er 5 in een week en de andere week helemaal niks. In het begin ging ik echt naar alles, maar nu probeer ik alleen naar events te gaan wat echt bij mijzelf en blog past. Daarnaast is het ook tijdrovend om elke keer naar Amsterdam te reizen. Ik zelf woon in Houten en gelukkig is dat niet heel ver, maar toch kost het veel tijd en geld. Dus ik probeer nu wat kieskeurige te zijn, maar ik geef toe het is lastig want het liefst ga ik naar allemaal.

9. Hoe reageren vrienden/familie op je blog?

Positief! Iedereen vind het heel interessant en leuk wat ik doe. Sommige helpen zelfs met het shooten van outfits. Zij willen dan graag even fotograaf spelen. Maar ook heel eerlijk niet iedereen begrijpt altijd wat een fashion blogger nu precies is en wat ik doe. Als ik weer een foto wil maken van het eten of een OOTD voor instagram zie ik sommige wel met hun ogen rollen, haha. I know een blogger kan soms heel vermoeiend zijn, maar gelukkig begrijpen ze het en vinden ze het alleen maar leuk.

10. Heb je tips voor medebloggers?

Denk je er over om een blog te beginnen? Just do it! Als het echt je passie is en je vind het niet erg om er tijd in te steken (ik herhaal heel veel tijd) dan moet je ervoor gaan. Probeer je te onderscheiden van andere bloggers (vind je niche), maar blijf vooral jezelf. Verwacht niet gelijk 1000 bezoekers per dag en leuke goodies. Doe het omdat je het leuk vind, want anders hou je het niet vol en dat gaan de lezers en bedrijven zien. Kortom heb plezier in het bloggen!

VOLG WENDY

Instagram | Facebook

EN

Happy weekend! There is new interview for you guys, with today Wendy from the blog Wendyvansoest.com in the Spotlight.

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.

Fashion, travel & lifestyle.

2. How many followers do you have?

I’ve got 8000-10000 visitors in a month. 

Bloglovin: 1425 | Instagram: 24,5k | Twitter: 733 | Facebook: 1523

3. Since when did you start with your blog?

I started in January 2012, so already 3,5 years.

4. How many time do you spend on your blog?

A lot of time. It all starts as a hobby, I posted 3 or 4 times a week. When I saw that my visitors became more and more and I get many invitations for events, I decided to take it more serious and post everyday. I worked at night, taking care of my posts which must be online the next morning 7:00.. It was a little bit heavy, because at the time I worked fulltime. Besides that I did shoots with other bloggers on Sundays, a lot of fun but too busy. You also have to think about your social media, post regularly and answer E-mails. How many time I spend? I guess 7 or 8 hours a day, maybe more, but in fine with that. I love what I do and when I read all the sweet comments of my followers, I know where I worked so hard for.

5. Why did you start with blogging?

I always had a passion for fashion. I did follow a lot of blogs and took a look at Lookbook.nu for inspiration. I also want to write so bad, but never dare. I’m dyslectic and writing stories was not my thing to do. Three years later I made the step and just did it, why not? I’ve got nothing to loose. I have all my outfits captured on my blog and inspire others, besides that I do a lot of cool things as a fashionblogger. They send my gifts, I get invited for events and meet other bloggers which a few of them became good friends.

What I want to reach with my blog is a job in the PR/fashion business. Thanks to blogging, I work with PR bureaus and the activities as a PR manager sounds good to me. I quit my fulltime job one month ago to chase my dream and I finally found out what I love to do, what fits me right.

6. Where do you get your inspiration?

Everywhere! I look at blogs and Instagram accounts, but also when I’m at the supermarket. Also festivals, the perfect location to spot lovely outfits.

7. Who are your rolmodels?

Most of all bloggers. Lizzy V/D Ligt, Anna Nooshin, Rosanna van Billie-Rose, Anna Rike, Negin Mirsalehi, Sincerey Jules, Zinafashionvibe and Anouska Proetta Brandon. Sylvie Meis is also very stylish, which is always styled by Danie Bles, one of my favourites. I only can dream of what de did reach! I also like the Kardashians, specially their wardrobe!

8. How many times do you visit an bloggersevent?

That’s different every week. One week I visit 5 events, the other week nothing. I used to visit every event, for now I only visit a event when I really like it and it fits with my blog. It takes a lot of time to travel to Amsterdam, it’s not far from where I live but still you’re on your way. I’d love to visit every single event, but I have to make choices.

9. How does your family and friends react on your blog?

Positive! They think it’s interesting and fun what I do. Some of them help me with shooting, playing the photgrapher. But to be honest, not everyone knows exactly what a fashionblogger do. When I want to make a picture of food or an OOTD for Instagram, you see them looking haha! I know, a fashionblogger is exhausting sometimes, but they understand and like what I do. 

10. Do you have any tips for other bloggers?

Do you think about starting a blog? Just do it! If it’s really your passion and you don’t mind working on it (I told you earlier, it takes a lot of time), then go for it. Try to differentiate from others bloggers, but stay by yourself. Don’t expect 1000 visitors in a day and lovely goodies in your mailbox, do it because you love to do it. Otherwise, other bloggers and brands will see this. Have fun with blogging!

FOLLOW WENDY

Instagram | Facebook

   

2 gedachtes over “Spotlight Saturday #3 | blogger Wendy van Soest

Geef een reactie

