Spotlight Saturday #2 | blogger Esmeralda Attema

NL

Het is weer tijd voor een nieuwe Spotlight Saturday! Vorige week ben ik begonnen met deze nieuwe rubriek, als onderdeel van inspiratie delen op mijn blog maar ook om jullie kennis te laten maken met andere bloggers. Vandaag zet ik Esmeralda van Esmeraldaattema.com in de spotlight!

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.

Kleurrijk, toegankelijk en edgy.

2. Hoeveel volgers heb je?

Aantal volgers voor mijn blog gaat via google analytics. Dan praat je eerder over lezers ;). Via social media kanalen, durf ik niet helemaal te zeggen. Op het ene kanaal ben ik actiever dan op het andere.

3. Hoelang blog je al?

Sinds februari 2014.

4. Hoeveel tijd besteed je aan je blog?

Gemiddeld 4 uur in de week, maar ik merk de laatste maanden dat dit wel meer wordt ivm mailtjes.

5. Waarom ben je begonnen met bloggen?

Ik wilde graag mijn creativiteit kwijt. Ik heb altijd wat met mode gehad, maar wilde er niet in werken. Dat kwam voornamelijk ook omdat ik er een negatief beeld van had. Toen zag ik blogs van anderen en dacht ik dat wil ik ook, persoonlijk en dicht bij jezelf. Je hebt dan vooral met je lezers en jezelf te maken. Dat vind ik super aan bloggen, ik heb de regie en doe vooral wat ik leuk vind.

   6. Waar haal je je inspiratie vandaan?

Instagram, tijdschriften en andere blogs. Maar ook gewoon uit het dagelijks leven.

7. Wie zijn je grote voorbeelden?

Alexandra Pereira (heerlijk dat Spaanse en kleurrijke feeling) en Linda Tol vind ik ook wel heel cool. Daarnaast volg ik Noor de Groot (Queen of Jetlags) ook, erg bijzonder hoe zij het allemaal aanpakt. Haar stijl is niet echt mijn stijl, maar toch weet ze mij elke keer te intrigeren. Oh, en Sylvie Meis vind ik ook altijd super gestyled.

8. Hoevaak bezoek je een bloggersevent?

Niet zo vaak, enerzijds omdat mijn werk voorgaat en daarnaast ook omdat het veel tijd kost en ik ook niet altijd iets heb met een merk. Ik zou misschien wat commerciëler mogen denken (tip vaker gehad) en gewoon alle feestjes aflopen wat veel bloggers doen, maar toch werkt het ook zo voor mij en is het een leuke hobby.

9. Hoe reageren vrienden/familie op je blog?

In het begin heel vragend, niemand wist wat het precies was. Ik denk nog steeds dat sommige familie en vrienden niet weten wat het precies is. Zelfs de meeste collega’s hebben geen idee van dat ik dit ernaast doe.

10. Heb je tips voor medebloggers?

Probeer zoveel mogelijk vast te houden aan je eigen stijl en principes. Wat ik merk is dat het soms zo makkelijk is om mee te gaan met bepaalde trends/idealen, maar ik vind juist dat je jezelf onderscheid door dat niet te doen. Eerlijk gezegd ga ik zeker mee in trends, daar ben ik blogger voor maar ik geef er wel altijd een eigen draai aan.

VOLG ESMERALDA

Instagram | Facebook  

 

EN

It’s time for a new Spotlight Saturday! Last week I started with the first edition to share some new inspiration and to let you know other bloggers. Today, you meet Esmeralda from the blog Esmeraldaattema.com !

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.

Colourful, open and edgy.

2. How many followers do you have?

The number of followers is via Google Analystics, so in that case you talk about readers ;-). I have no idea how many followers i’ve got on my social media channels, I use one channel more than the other.

3. Since when did you start with your blog?

Since February 2014.

4. How many time do you spend on your blog?

Almost four hours a week. Well, I have to say, it’s maybe more with all the e-mails.

5. Why did you start with blogging?

I wanted to be creative, I always loved fashion but never want to work in the fashion-business. Specially because I had this negative image. When I saw blogs from others, I thought by myself : ” I want that too”, personal and close by myself. I decide and do what I love, that’s what I love the most about blogging.

6. Where do you get your inspiration?

Instragram, magazines, other blogs. But also from the daily life.

7. Who are your rolmodels?

I think Alexandra Pereira (love the Spanish style and colourful feeling) and Linda Tol are very cool. I also follow Noor de Groot from Queen of Jetlags, very special to see how she deals with everything. Her style is definitely not mine, but she knows how to intrigue me. Oh and Sylvie Meis, she is super stylish!

8. How many times do you visit an bloggersevent?

Not that often, because my job is more important to me and you have to spend a lot of time for events. Besides that, sometimes I don’t like the brand. I could be more commercial (I get this tip more often) and do all the events like other bloggers, but this works for me too and it’s a nice hobby!

9. How does your family and friends react on your blog?

In the beginning a lot of questions, nobody didn’t know blogging. And still some friends and family don’t get what I do exactly. Some of my colleague’s do not know that I’m doing this besides my job.

10. Do you have any tips for other bloggers?

Try, so much as possible, to stay with your own style. I notice that sometimes it’s too easy to wear a trend, but I think it’s so important to be unique and don’t wear a musthave because everyone does that. Honestly, I also walk in the latest trends but always with a personal touch. 

FOLLOW ESMERALDA
Instagram | Facebook

 

7 gedachtes over “Spotlight Saturday #2 | blogger Esmeralda Attema

Geef een reactie

