Spotlight Saturday #1 | blogger mimimalistic

NL

Spotlight Saturday.. Een nieuw item bij Zij en Stijl! Zij en Stijl staat voor inspiratie delen op het gebied van Fashion&Lifestyle maar ook eigen outfits en mijn kijk op trends. Dagelijks wordt ik ook geïnspireerd, door wat er op straat gebeurd, op m’n werk of door andere bloggers. Wekelijks zal ik een blogger interviewen.. Wat is hun visie? Waarom bloggen ze? Wie zijn de personen achter de verhalen?

Vandaag zet ik Mimi van Mimimalistic in de Saturday Spotlight.

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.

Minimaal, strak, Mimi.

2. Hoeveel volgers heb je?

Per maand bezoeken zo’n 1000 unieke bezoekers Mimimalistic. Daar ben ik best trots op als beginnend blogger!

3. Hoelang blog je al?

Ik ben rond november 2014 begonnen met mijn blog, een rookie dus!

4. Hoeveel tijd besteed je aan je blog?

Naast mijn fulltime baan, ben ik zoveel mogelijk met mijn blog bezig. Op de doordeweekse avonden of in het weekend. Ik ben vrij perfectionistisch en besteed graag wat tijd aan een post. Ik pak er dan een glas wijn bij en ga er mee aan de slag. Maar wanneer rond half 12 mijn ogen toch echt dicht beginnen te vallen, weet ik dat het tijd is “to call it a day“.

5. Waarom ben je begonnen met bloggen?

Een jaar of anderhalf geleden besloot ik om uit de detailhandel te stappen, ik was merchandiser en zag er geen toekomst meer in. Ik ben op kantoor gaan werken in een compleet andere sector en zocht een manier om mijn kennis en passie voor mode en mijn manier van communiceren te uiten naar anderen. Al sinds ik kan praten verveel ik mensen met mijn enthousiasme over dingen, ik kan dan ook soms heel hysterisch zijn. Een blog was een prima oplossing waarmee ik deze dingen naar een ander ‘level’ kon brengen.

    

6. Waar haal je je inspiratie vandaan? 

Het klinkt heel raar maar mijn fashion inspiratie haal ik uit door gewoon even door de stad te lopen. Of festivals, dat zijn ook mijn favoriete gelegenheden. En omdat ik zo’n fantastisch slecht geheugen heb, knip ik stiekem foto’s van de outfits die ik zie. Geen chique magazines dus, maar gewoon naar Toos en Truus te kijken die over straat lopen. Het is grappig om net dat ene truitje voorbij te zien komen, die je vorige week nog hebt laten hangen omdat je geen idee had waar het mee te combineren en het vervolgens in een super toffe combi te zien. Dat is    inspiratie!

7. Wie zijn je grote voorbeelden?

Sinds ik Instagram heb ontdekt, kom ik elke dag wel in aanraking met feeds die jaloersmakend mooi zijn. Eentje daarvan is bijvoorbeeld figtny, een geweldige feed all the way from Australia !

8. Hoevaak bezoek je een bloggersevent?

Mijn lieve vriendin Lisa van Llittleblonde neemt me geregeld mee op blogger ontdekkingstour. Zo ben ik naar het Fierce Fashion Festival, het MTV presents Ilovefashionbloggers event geweest en als klapper op de vuurpijl naar de huge ass opening van mijn beloved winkel in Rotterdam; de H&M.

9. Hoe reageren vrienden/familie op je blog?

Hysterie en enthousiasme heb ik niet van vreemden, dus ook zij vinden het heel leuk! Toch blijft het corny klinken om antwoord te geven op de vraag “waar schrijf je over dan?”. Het is net als een baan waarvan je niet uit kan leggen wat je nou precies doet. Toen ik merchandiser was; “oh, dus je kleed poppen aan. Doe je daar een hele dag over?”. Nu ik bij een grote onderwijsinstelling werk; “oh, dus je neemt examens af bij mensen?”. En met mijn blog; “oh, een blog. Verkoop je dus dingen?”.

10. Heb je tips voor medebloggers?

Wees eerlijk en oprecht en vooral enthousiast over de dingen waarover je schrijft.

VOLG MIMI

Instagram | Facebook

EN

Spotlight Saturday.. A new item on the blog. Zij en Stijl shares a lot of inspiration about Fashion&Lifestyle, but I also share my own outfits and how I think about trends. I get my daily inspiration everywhere, on the street or at work but I also get inspired by other bloggers. Weekly, you can find here the interview with a blogger.. What’s their vision? Why did they start? Who are the persons behind the stories?

INTERVIEW

1. Define your blog in 3 words.

Minimal, strictly, Mimi.

2. How many followers do you have?

I’ve got 1000 visitors in a month. I’m pretty proud of it, because I’m just starting.

3. How long do you blog?

I started last november, so I’m a rookie.

4. How many time do you spend to your blog?

Besides my fulltime job, I try to do so much as I can, on daily evenings or weekends. I’m a perfectionist and love to spend some time for a new post. I grab a glass of wine and go to work, but when it’s 23:30 and my eyes are almost closed I know it’s that time “to call it a day”.

5. Why did you start blogging?

A year or year and a half ago, I decided to quit with the retail. I used to work as a merchandiser but saw no more future in this job. So I start working at the office in a complete other sector and searched for another way to communicate my passion & knowledge for fashion to other people. As a little kid I already was enthusiastic about everything against everyone, I also can be a little bit hysterical. Starting a blog was a perfect solution to take all these things to the next level.

6. Where do you get your inspiration?

It sounds weird, maybe, but when I walk through the city I already get my fashion inspiration. Or festivals, also my favourite event. And because of my bad memory, I take pictures of outfits I see. So no Haute Couture magazines, just looking at Toos&Truus who are walking through the streets. How funny to see an tee in a cool outfit, which you didn’t buy because you had no idea how to style it. That is inspiration!

7. Who is inspiring you the most?

Since I discovered Instagram, I daily see feeds who are so pretty.. It all makes us jealous. For example Figtny, a great feed all te way from Australia.

8. How many times do you visit a bloggersevent?

My dear friend Lisa from Llittleblonde takes me regularly with her on blogger-discovery-tour. I went to the Fierce Fashion Festival, the MTV presents Ilovefashionbloggers and the huge ass grand opening of my beloved store : H&M.

9. What kind of reactions do you receive on your blog, from your family and friends?

I didn’t get it from strangers, the hysteria part and being enthusiastic so they also liked it that much as I do. But still it sounds “corny” to answer questions like “where do you write about?”. It’s like a job you couldn’t explain what you’re doing. When I was a merchandiser, the questions were : “so you dress dolls, all day long?” And now I’m working at a educational institution : “oh, you’re doing exams with people?” And with my blog : “oh, so you’re selling things?”

10. Do you have any tips for other bloggers?

Be honest, up-front and most of all enthusiastic about the thing you’re writing about.

FOLLOW MIMI

Instagram | Facebook

3 gedachtes over “Spotlight Saturday #1 | blogger mimimalistic

  1. Pingback: Throwback Thursday | time flies, may&june | Zij en Stijl

  2. Pingback: Throwback Thursday | the best posts of 2015 | Zij en Stijl

Geef een reactie

