Citytrip Barcelona #1 | palmtrees & candy crush

NL

Goodmorning, vanuit het pretty Barca! Dinsdag zijn we om half 3 hier geland en wat leuk om hier weer te zijn, zo herkenbaar dat we niet eens meer wisten waar we de stadsbus konden vinden op het vliegveld. En we hebben vier metro’s gezien, wat er twee moesten zijn, kortom half 5 waren we bij het hotel (TWEE uur later, geloof me.. Dat is niet nodig). Maar shit happens, het hotel hebben we zo gevonden en is perfect. Hotel Market ligt iets van de Ramblas (the place to be voor toeristen) af, maar is op loopafstand te vinden. Rustig wijkje met de metro om de hoek, supermarkt en bakkertje in de buurt. Prima! Dit zijn wel drie eisen die wij stellen aan een hotel, want de metro is eigenlijk je beste en snelste vervoersmiddel tijdens de citytrip en een bakkertje vind ik altijd gezelliger en lekkerder dan ontbijten in de balzaal van het hotel.

We gaan even checken of de Ramblas echt op loopafstand is en lopen door de leukste, smalste straatjes naar de drukste straat in Barcelona.

We’ve made it, in ongeveer 10minuten, prima te doen dus! Op de Ramblas zoeken we ons oude hotel op, een zijstraatje waar we twee jaar terug fietsen hadden gehuurd (zodat we dat dit jaar weer kunnen doen) en La Boqueria Market. Vers fruit, groente, smoothies, vis, noten, ijs, candy crush in het groot, je kijkt je ogen uit. Locals en toeristen komen hier bij elkaar en het is er super druk, maar de sfeer is goed.

Genoeg herinneringen opgedaan, tijd voor een drankje en maken we een planning voor de volgende dag met de stadskaart op tafel (echte toeristen). Vanavond gaan we voor pizza, ja ook nu we in Spanje zijn, het is een soort traditie. Eerste avond pizza en wel bij hetzelfde restaurant als twee jaar geleden, how romantic

EN

Goodmorning, from pretty Barcelona! On Tuesday we arrived, at 14:30 and it’s so nice to be here again. We recognize a lot of things, except the bus from airport to citycentre. After the bus trip we’ve seen four metro’s, so we arrived 16:30 at the hotel (TWO hours, believe me.. That is not necessary). But shit happens, we found the hotel and it’s perfect. Hotel Market is located behind the Ramblas (the place to be for tourists). Quiet area with the metrostation around the corner, supermarket and bakery in the neighbourhood. Three things I require when it comes to the hotel, because the metro is a fast and most easy transportation mean during your citytrip and eating breakfast at a local bakery is more cozy than the hotel.

We’re taking a walk, checking of we really can walk from the hotel to the busy Ramblas. On our way we see the typical Spanish streets, tiny and old.

We’ve made it in 10 minutes, it’s a perfect walk, especially with sunny weather. We are looking for the hotel where we stay two years ago, the street where they rent bicycles (so we can do that again this year) and La Boqueria Market. Fresh fruit, vegetables, smoothies, fish, nuts, ice cream, a bigger version of Candy Crush, you don’t know where to look! Locals and tourists come together here, very busy but the mood is so good.

Enough memories, time for drinks and making plans for the upcoming days including the citymap (like real tourists). Tonight we eat pizza, yes even we are in Spain, it’s almost tradition. First diner pizza and at the same restaurant as we did two years ago, how romantic!