Weekendstories | Free Your Mind

NL

YAY, vakantie! En dat kan je niet beter vieren dan met een festival.. Vorige week waren de weerberichten tropisch en was het zeker dat m’n shortje de kast uit kon, tot een paar dagen geleden waren de voorspellingen dramatisch en zou er veel regen vallen. O MY GOD, wat moet ik nu aan? Last minute beslis ik, het wordt toch een lange broek (met de gedachte dat het erg afkoelt savonds) en een wijde A-lijn top met een bandeau eronder. Niet echt festival-ready, maar dansbaar en comfortabel! Ik doe m’n hoedje op, m’n hippe Polette zonnebril gaat mee en I’m ready to party !  

 

Op de weg er naartoe beland het hoedje al in m’n tas, het waait en ik heb geen spiegel binnen handbereik zodat ik hem weer fashionable op m’n hoofd kan zetten. Prima, lang leve kluisjes! 

Bij aankomst worden de kluisjes gehuurd, de munten gehaald en de eerste drankjes betaald. Het is perfect festival weer (en ik heb stiekem spijt van m’n lange broek), we lopen een verkennend rondje en het valt me op dat het terrein een stuk intiemer is ingedeeld. Verschillende podiums variërend van house tot techno en met een vriendengroep van 18 personen (mannen en vrouwen) is de groep al snel verdeeld. De mannen gaan voor techno, de vrouwen voor house en het strandje!  

 

Naast de muziek zijn er verschillende stands aanwezig met kleding (voor het geval je echt niet weet wat je aan moet), zonnebrillen, accessoires, de insmeer-bar (wat niet geheel onbelangrijk was gisteren) en rollende keukens, ofwel diverse busjes/caravans waar je je avondeten scoort. Ik vind dat altijd zo gezellig.. Muziek, zon, picknick-tafels en genieten van.. Homemade friet, een tasty tosti, verse smoothies of iets van de Mexicaan, keus genoeg! 

  

En je batterij is meteen opgeladen voor part two. Wat ik vooral fijn vind aan FYM is de locatie.. relaxen aan het water, housen onder de brug en we kunnen (bijna) rollend naar huis. Je moet me niet vragen welke DJ’s er geweest zijn, Franky Rizardo en Jamie Jones heb ik onthouden, ik beweeg en dans wat en heb een perfecte dag. Tot volgend jaar!

  
Welke festivals staan er bij jou nog op de planning dit jaar? 

EN

YAY, vacation! How do I celebrate that? Going to a festival. Last week, the weather report was tropical, so I was sure that I can wear my short. A few days ago, the report was dramatic and there will be a lot of rain. O MY GOD, what I’m going to wear? I decide, last minute, to wear a jeans (with the thought that it will be colder in the evening) with a wide top and bandeau. Not really festival-ready, but very comfi and danceable. I put on my hat, my cool Polette sunnies is going with me and I’m ready to party.

On our way to the festival I already drop my hat in my bag, it blows outside and I’ve got no mirror with me so I can put it back on fashionably. Fine, there are lockers anyway!

When we get there, we hire lockers, get some coins and pay our first drinks. The weather is perfect (and I must admit that I prefer shorts right now), we walk around and see that it’s more close this year. Different stages with house and techno music and with a group of friends of 18 persons (men and women), the group will be separate in a few minutes. The men go techno, the ladies are going to the house part and beach!

Besides the music there are many different stands with clothes (when you really don’t know what to wear), sunglasses, accessoires, sunprotection and the rolling kitchens. A bus or caravan where you can get your festival-food. I love that so much, it’s so cozy.. Music, sun, picknick-tables and enjoying homemade frites, a tasty tosti, fresh smoothies or something from the Mexican, enough choice! 

And your battery is fully loaded for part two. What I really love about this festival is the location.. Relaxing at the beach, house-music under the bridge (it sounds better) and we can go home walking (almost). You don’t have to ask me which dj’s were there, well I remember Franky Rizardo and Jamie Jones, I move and dance and have a lovely day. See you next year!

Which festivals are you going to visit this year? 

 

Follow my blog with Bloglovin 

2 gedachtes over “Weekendstories | Free Your Mind

Geef een reactie

