Mondays Mood | in love with Loods5

NL

I know, i know… ik had het nog zo beloofd, geen huis/interieur/decoratie-blogs, maar er zijn zoveel leuke stijlen om te delen. En voor de Mondays Mood een goede inspiratieboost. We hebben een huis gekocht, wat in oktober/november klaar moet zijn, en (bijna) het hele interieur wordt brand new! Onze vrije dagen gaan vooral op aan het huis.. Badkamer (check), keuken (check), vloeren (check) en dan nog de meubels. Leuk, maar soms een beetje lastig omdat je alles vanaf een bouwtekening moet inrichten. Daarom maakte ik een moodboard.. 

    

Dankzij VT wonen, pinterest, diverse Instagram-accounts en woonwinkels hebben wij genoeg inspiratie voor ons huisje en heb ik er een hobby bij. Dus wat doe je dan op Hemelvaartsdag? De nieuwe Loods5 in Amersfoort bezoeken. Burgerlijk, maar nodig!

We waren er nog nooit geweest, want Zaandam en Sliedrecht.. daar rij je niet even naartoe. Op 11mei werd de nieuwe winkel geopend en Amersfoort is vanaf ons iets meer dan een half uur, prima te doen. Dat werd dik een uur voordat we uiteindelijk de auto geparkeerd hadden.. Ja, we waren niet de enige die een extra vrije dag hadden. Met de mensen massa mee lieten we ons naar de ingang begeleiden, wauw.. Wat een winkel! Ik was al snel afgeleid door alle leuke kussens, krukjes en andere accessoires.

image

Maar we waren hier vooral om inspiratie op te doen en eventueel een nieuwe eettafel of kast te spotten. De eettafel is gespot, maar m’n ogen dwalen af naar de cactussen-afdeling. Groot, klein, met -en zonder bloem, in een huisje of glazen stolp.. Tijd om te gaan, want dit is wel het laatste wat ik nu moet kopen.

image

Naast deze hebberige ervaring, is lunchen bij Loods5 echt een aanrader. Met de keuken van Dudok geniet je in een moderne, hippe ruimte van de lekkerste sandwiches (en verse jus!).

     

Ben jij wel eens bij Loods5 geweest? En wat zijn je ervaringen, net zo hebberig of is het jou stijl totaal niet? Ik verliet nu de winkel met wat zwart-wit bekers, bordjes en een letterslinger, maar.. I’ll be back!

EN

I know, i know.. I promised you, no more home/interior/decoration-posts, but there are too many cool styles I have to share. And for the Mondays Mood a perfect inspiration-boost. We bought a house and it will be October/November when it’s ready. Almost all of the interior will be brand new! When we’re having a dsy off, it’s all about the house.. Bathroom (check), kitchen (check), floors (check) en then we have the furniture. Fun, but sometimes a little bit difficult because we have to arrange it by architectural plan. That’s why I made a moodboard..

Thanks to VT wonen, pinterest, different Instagram-accounts and stores, we have enough inspiration and I have another hobby. So what are you doing on Hemelvaartsdag (extra day off in Holland)? Visit the new Loods5 in Amersfoort. Bourgeois, but necessary!

We’ve never been there, the other stores in Zaandam en Sliedrecht are a little bit too far from us. At the 11 of May, the opened their new store in Amersfoort, a 30minute drive from our home. When we get there, it became a little longer because it was very busy.. Yes, we were not the only one with a extra day off! Through all people we’re reaching the entrance, wow.. What a store! In 5minutes I’m already deduced by pillows, crutches and other cute accessoires.

But we were here for some inspiration and seeing a new table or closet. We’ve spotted the table, but my eyes are already at the cactus-department. Big, small, with and without flower, in a house or glass bell.. It’s time to leave, because this is the last thing I should buy now.

Besides this greedy experience, having a lunch at Loods5 is really a recommendation. With the kitchen of Dudok, you can expect the best sandwiches (and fresh juice) and enjoy these in a modern, cool space.

Have you ever been to Loods5 or have you something like it in your country? What are you experiences, like me.. very greedy or isn’t it your style at all? For now, I left the store with some black&white cups and small plates, but.. I’ll be back! 

 
Follow my blog with Bloglovin

15 gedachten over “Mondays Mood | in love with Loods5

  1. Ik was er gisteren toevallig geweest (of nouja, is 3 minuten fietsen haha) maar het enige wat ik kon denken ‘overpriced ikea’ ‘kan je zelf maken’ ‘kringloop’ ‘hipsterheaven.’ Dan heb ik het niet over briljante lampen maar over kussentjes of kleine artikelen of whatsoever. Ik ga niet 60 euro betalen voor iets wat je voor 10 euro ook bij de ikea kan halen :’) Maar denk dat het gewoon niet mijn winkel is haha

    Like

    1. Moet ik je zeker gelijk in geven, de kleine dingen! Ik kijk ook naar grote dingen, zoals een eettafel of servieskast. Dan kan je er goed shoppen! En ik vind ,ondanks sommige prijzen, dat je er wel inspiratie uit kan halen.

      Like

  2. Van vele hoorde ik al goede verhalen, maar ben nog steeds niet in de gelegenheid geweest om er naar toe te gaan haha! Eind van de week ga ik verhuizen en als dat achter de rug is wil ik zeker een keer naar Loods 5.

    Liked by 1 persoon

  3. Hoi Sharon, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Nog een tip, kijk ook eens online bij BlijeSpullen.nl uit Amersfoort. Daar vind je de leukste vintage meubels en woonaccessoires! Waarom zou je alles nieuw kopen, er is al zoveel moois gemaakt! Let’s recycle 🙂 Heb je ook geen parkeerproblemen 😉 Groetjes, Marisca

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

