Mondays Mood | 10 reasons to start a blog

NL

Zij en Stijl bestaat deze week 1 jaar, hip hip Hooray! Om dat te vieren geef ik donderdag 14 mei een giftbag weg met goodies van CostesEverything is FashionSome More & Ralujewelz. Meedoen kan nog t/m woensdag op de facebookpagina van Zij en Stijl! 

 Anyway, deze week blik ik terug op het afgelopen jaar. Ik moet zeggen, time flies.. Waarom blog ik? Hoe kwam ik op de naam Zij en Stijl? Wat wil ik hiermee bereiken? Welke typische-newbie-blogger-fouten heb ik gemaakt? 

FIRST | 10 redenen om te beginnen met bloggen

1. Schrijven (typen) – toen ik nog een mini me was, schreef ik al graag. Fantasie verhalen, omdat ik ooit een boek wilde schrijven maar ook op vakantie hield ik altijd een dagboekje bij. 

2. Passie – wanneer je een passie voor, bijvoorbeeld, mode hebt dan schrijf je ook beter en leuker. Je bent enthousiast en wilt er graag zoveel mogelijk over vertellen.

3. Kennis – naast je passie voor het onderwerp, is kennis niet geheel onbelangrijk. Je blog moet leuk, maar zeker geloofwaardig zijn.

4. Interesse – het leven van een blogger is wel iets meer dan een leuk verhaal schrijven en posten. Wees geïnteresseerd in collega-bloggers, de social media en de manier waarop je blog werkt. 

5. Sociale contacten – door actief te zijn met je blog en social media kom je in contact met andere bloggers, waarmee je dezelfde passie deelt. Leer elkaar kennen op events en leer van elkaar!

6. Creatief – ik heb al vaker gezegd dat ik deze gave niet echt heb geërfd maar oefening baart kunst. Foto’s/afbeeldingen maken je blogpost  aantrekkelijker en in één oogopslag laat je zien wat je wilt vertellen.

7. Fotogeniek – je hoeft geen Doutzen Kroes te zijn om een blog te beginnen, maar je houdt zeker van de camera. Mijn eerste fotomomenten waren echt verre van gemakkelijk, maar je wilt toch wat “verkopen” en een “voorbeeld” zijn en met die gedachte kom je heel ver.

8. Doelen – wat begint met een hobby, slaat om in doelen bereiken. Toen ik begon had ik geen idee wat ik moest verwachten, ik schreef wat en dat was prima. Maar ik wilde dat ik gevonden werd, meer volgers zou krijgen en andere kon inspireren. 

9. Tijd – bloggen neemt veel tijd in beslag, zeker als je besluit 2 á 3 keer per week iets te posten. Goed plannen is belangrijk (al moet ik dat zelf ook echt doen!). Naast een fulltime baan, like moi, gebruik ik vooral m’n vrije dagen voor Zij en Stijl.

10. Ready – een YES voor alle bovenstaande redenen? Waar wacht je nog op.. Begin NU!  

  

Welke redenen waren voor jou belangrijk om een blog te beginnen?

EN

Zij en Stijl celebrates her first anniversary this week, hip hip Hooray! To celebrate that I do a giveaway on my Facebookpage, with goodies from different stores. Too bad, I can only do this for my Dutch followers.

Anyway, this week I’ll take you back to last year. I have to say, time flies.. Why do I blog? Why did I choose for the name Zij en Stijl? What are my goals? Which typical-newbie-blogger-mistakes did I make?

FIRST | 10 reasons to start a blog

1. Writing – when I was a little me, I’d love to write. I wrote fantasy stories because my dream was to become a writer but also on vacations I took my diary with me.

2. Passion – when you love something so much, for example fashion, the writing part will be better and more fun to read. You’re enthusiastic and want to tell everything about it.

3. Knowledge – besides your passion for the subject, it’s important that you know what you’re talking about. Your blog has to be fun, but definitely believable.

4. Interest – a blogger life is a little bit more than writing a nice story and post it. Be interested in other bloggers, the social media and the way your blog is working.

5. Social contacts – by being active with your blog and social media, you’ll meet other bloggers, which you share the same passion with. Get to know eachother at blogger-events and learn from eachother.

6. Creative – I’ve said it before, I don’t inherited this part but practicing is needful. Pictures are making your blogpost more attractive and followers will see straightaway what your post is about.

7. Photogenic – you don’t have to be Doutzen Kroes to start a blog, but you definitely love the camera. My first photo-moments were so uncomfortable, but at the end you want to “sell” something and be a “model” for others. With that thought, you’ll come really far.

8. Goals – what will start as a hobby, turns out to reaching goals. When I start, I had no idea what to expect. I wrote something and that was ok to me. But I wanted to be found, getting more followers and inspire others.

9. Time – when you decide to post 2 á 3 times a week, you have to make a schedule (I still have to make one!). To combine a blog with a fulltime job, like moi, I use my day off for Zij en Stijl.

10. Ready – after reading my reasons.. Is it a YES for you? What are you waiting for.. Start NOW! 

Which reasons are most important for you to start a blog?

 
Follow my blog with Bloglovin

7 gedachtes over “Mondays Mood | 10 reasons to start a blog

  1. Pingback: Weekend Stories | how I celebrate my blogs birthday | Zij en Stijl

  2. Pingback: Throwback Thursday | time flies, may&june | Zij en Stijl

Geef een reactie

