Mondays Mood | 10 things I love about London

NL
First..
In mei blog ik bijna een jaar, time flies.. En nog elke dag leer ik meer, op WordPress zelf maar ook van andere bloggers. Zo heb ik vorige week nog Bloglovin helemaal ontdekt en me aangemeld voor diverse Blogger-pagina’s op Facebook. Dus Thanks! Zoals jullie inmiddels wel weten werk ik fulltime en mijn blog is echt m’n passie slash hobby. Ik heb niet altijd tijd voor Zij en Stijl en ook niet altijd iemand die foto’s kan schieten. Zo is le boyfriend deze week op een zakentripje, daar gaat m’n fotograaf! Daarom heb ik besloten om een schema op te stellen, zodat ik alles wat ruimer kan plannen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, tips & tricks zijn nog altijd welkom.

Mondays Mood
Mondays Mood staat voor inspiratieboost, een goed begin van de week! Vandaag Londen, één van de leukste steden voor een citytrip. In april ga ik erheen, samen met m’n ouders & le boyfriend een paar dagen genieten. Voor mij wordt dat de 3e keer en nee, ik ben nog niet Londen-moe.. Volgens mij gaat dat ook niet gebeuren.

10 things I love about London
1. Winkelen
Bij een citytrip hoort shoppen en dan zit je in Londen goed. Oxford Street is een bekende winkelstraat in de wijk Westminster waar grote warenhuizen als Selfridges en Marks and Spencer gevestigd zitten maar ook ZARA en Primark vind je hier.

IMG_0258

2. Big Ben
De gebouwen in Londen, daar kan ik wel uren naar kijken. Typisch Engels, wat niet heel gek is, met mooie vormen en goede details. De gebouwen die ik hier noem zijn ook vooral must-see’s als je Londen bezoekt.

IMG_0236

3. Buckingham Palace

IMG_0262

4. Tower Bridge

IMG_0235

5. Tower of London

IMG_0264

6. National Gallery
Een museum. Iets wat ik in NL misschien wel te weinig doe, maar bij een citytrip als ik dan toch de toerist uithang hoort het erbij. Het gebouw alleen al is de moeite waard en de toegang voor National Gallery is gratis.

IMG_0265

7. London Eye
Één ritje in het “reuzenrad” en je ziet Londen op z’n mooist.

IMG_0259

8. Soho
Voor de sixties-sfeer bezoek je de wijk Soho, een multiculturele wijk met leuke boetiekjes en pubs.

IMG_0257

9. West End
Je avondjeuit.nl plan je op West End. Theaters, bioscopen, pubs en cafés.. Ruime keus! De straat alleen al is de moeite waard vanwege de grote, neon gekleurde reclameborden.

IMG_0261

10. Camden Market
Op een zaterdagochtend de markt over, wandelend & snuffelend tussen zowel tweedehandse spullen als vintage kleding en antieke items. Misschien niet zo hip als Oxford Street maar wel leuk om een ochtend mee te vullen.

IMG_0260

Zijn jullie wel eens in Londen geweest? Heb je nog tips die ik hier ben vergeten? Let me know.. Er volgt natuurlijk een mini-reisblog als ik terug ben!

EN
First..
In May, my blog will celebrate her first birthday.. Time flies! I still learn everyday, on WordPress or from you guys. Last week, I totally discovered Bloglovin and I signed in for some Dutch blogger groups on Facebook. So Thanks! You already know that I work 5 days a week and Zij en Stijl is my passion slash hobby. I don’t have always the time to write a post and I don’t have always a photographer. My boyfriend leaves this week for a worktrip, bye photographer! That’s why I decide to make a blog-schedule so I can plan better. I hope you like it, tips and tricks are welcome anyway.

Mondays Mood
Mondays Mood is a inspiration boost, a good start of your week. Today it’s about London, one of the great city’s when it comes to a citytrip. In April I go a couple of days to London, together with my parents & boyfriend. For me the third time and no.. I haven’t see enough of London. I think that will never happen!

10 things I love about London
1. Shopping
When you go out for a citytrip, shopping is one of my favourite things to do. Oxford Street is one of the famous streets in Westminster. You’ll find big department stores like Selfridges and Marks and Spencer but also ZARA and Primark are having their store here.

2. Big Ben
I can watch for hours to the buildings in London. Typical English, which is not weird, all of them in great shapes and perfect details. The buildings I write down here in my top 10 are really must see’s when you’ll visit London.

3. Buckingham Palace
4. Tower Bridge
5. Tower of London

6. National Gallery
Something I don’t do really often in my own country, but when I’m a toerist.. It’s a part of the citytrip, a museum. The building looks great and you can enter National Gallery for free.

7. London Eye
One ride in the ferris wheel reuzenrad” and you’ll see everything of pretty London!

8. Soho
For your sixties-mood, go visit Soho! A cultural area with cute, colourful boutiques and pubs.

9. West End
You plan your night out at West End. Cinema’s, pubs, bars.. There is room for everyone! The street is busy and colourful with his neon advertisement signs. You should take a look when you get there.

10. Camden Market
It’s Saturday morning, the sun is shining and you take a walk at the market. You can’t compare it with Oxford Street, but it’s fun to look at second-hand stuff and find vintage items.

IMG_0266

Have you ever been to London? Are there any tips you have I forgot? Let me know.. When I’m back from London there will be definitely a little travel-post!

IMG_0097
Follow my blog with Bloglovin

8 gedachtes over “Mondays Mood | 10 things I love about London

  1. Pingback: Throwback Thursday | january & february outfits and inspo | Zij en Stijl

  2. Pingback: FriYAY | preparing with Polette | Zij en Stijl

Geef een reactie

