Sundays shopping.

Lazy Sunday, Day off.

De wekker optijd gezet, ja zelfs op zondag, het zien van het zonnetje en de hele dag nog voor je. Yes, het is echt ZONdag. De koffie wordt gezet, de oven vast voorverwarmd voor ons zondags ritueel “de ovenbroodjes” en rustig wakker worden.

image

De ZONdag wordt vaak ingevuld met een wandeling door het bos, een rondje door de stad, relaxen op het terras en als afsluiter een TE makkelijke, meestal niet gezonde maaltijd.

Mijn outfit straalt ook ZONdag uit en ik heb er, gek genoeg, niet eens zolang over nagedacht. De, inmiddels bekende, jeans van ZARA en een wijd hemd van H&M die ik nonchalant in de jeans draag. Mn oude, hele oude, Allstars waarvan ik mezelf had beloofd ze alleen op festivals te dragen, maar aangezien ik er 1 had dit jaar kon ik ze best even aan. Het haar op zolder, ofwel in een knot en i’m ready to go.

image

We besluiten de stad in te gaan, mijn vriend had via Facebook de nieuwe collectie van Stoff gespot. Kennen jullie Stoff al? Klik hier voor de Facebook pagina. Stoff is een nieuw concept in Arnhem, wat inmiddels een jaar bestaat. Naast dames -en herenkleding is alles in de winkel te koop, van koffie tot kunst en meubels. De kledingmerken zijn exclusief, de items zijn niet in grote aantallen ingekocht, dus de kans is klein dat heel hartje Arnhem in jou outfit wandelt.

Mijn vriend shopt 2 shirts en een trui, we drinken heerlijke koffie en ik loop beneden nog een rondje op de damesafdeling waar ik stil sta bij de Ckinn Bags collectie. Handmade tassen van soepel, mooi leer. Bekijk hier haar collectie! Ik spaar nog even door voor de Utah in zwart, de voor mij perfecte zwarte tas.

image

Next stop, het terras.
Een vol terras, maar ik spot nog net een plekje voor twee in, jawel, de schaduw. Maar we kunnen buiten zitten, de mensen zijn vrolijk.. Let’s celebrate the last days of summer! We zitten bij Fabels, van binnen niet heel groot maar buiten een heerlijk terras op Jansplaats. De menukaart varieert van simpele broodjes kaas tot een luxebroodplank. Voor ieder wat wils!

image

We beginnen aan de terugweg, het is druk in de stad, dus pakken we de zijstraatjes. De zijstraatjes zijn in elke stad het leukst, je vindt er de unieke winkeltjes, koffietentjes en sindskort in Arnhem een frozen yoghurt-bar! Kijk op winkelstad Arnhem voor meer info.

Bijna bij de auto vraagt m’n vriend of ik bij de New Yorker nog even wil kijken voor bikini’s. Ik kom en koop nooit, never bij de New Yorker maar dit was een tip van mijn vriendin. Op haar vakantiefoto’s zag ik de leuke bikini voorbij komen, New Yorker zei ze lachend. Boven aangekomen zie ik de laatste restjes hangen, maar wie niet waagt.. Het topje is gevonden, het broekje moet creatief oplossen. Het past, ik reken af en vraag de verkoopster of ik haar goed heb verstaan.. €2-, ? Ja €2-, voor een bikini. Ik ga vaker laat op vakantie!

image

Mijn ZONdag, een te leuke shoptip & budgettip.
Thanks for reading & like Zij en Stijl op Facebook en Instagram.
Tijd voor een nieuwe week, happy Monday!

Een gedachte over “Sundays shopping.

  1. Wat heb je het toch heerlijk geschreven, lees er lekker in weg! Ik vind je zondagse outfit helemaal geweldig, simpel en toch erg stylish! 🙂

    Ik wou binnenkort al een keer naar Arnhem gaan om lekker te shoppen maar nu al helemaal! Vooral nu ik lees dat ze er ook een frozen yoghurt-bar hebben, wil ik dolgraag proberen.

    Ook een enorm leuke bikini heb je gekocht, en dat voor die prijs! 😀

    xxx

    Like

Geef een reactie

