“I like my money right where I can see it.. hanging in my closet!”

Een uitspraak van Carrie Bradshaw uit de serie Sex and the City en totally true voor de modeliefhebbers onder ons, gok ik.

Bij mijn vriendinnetje Kim wordt die uitspraak wel heel letterlijk opgevat. Gisteren besloot ik haar kledingkast op te ruimen en de zomerse kleuren te vervangen voor najaar. Met die ene dag (vandaag) zon die we nog hebben, kan dat al best. Ik heb veel kleding, maar zij… en niet eens alles in de kast, maar ook nog in de tasjes inclusief prijskaartjes. Wauw, mooi vind ik dat.. Wel onhandig, want ze vergeet dan een beetje wat ze nog heeft maar blijft ondertussen aanvullen.

Dat aanvullen gebeurt regelmatig bij mij in de winkel, Open32. Tussen het koffieleuten en passen door, vertel ik haar wat wel een goede aanvulling is voor haar collectie en wat niet. Juist, ik ken haar kledingkast bijna beter dan haar zelf.

Als ik haar kast openmaak zie ik veel kleur en daar ben ik blij om, want Kim was altijd “all-black-everything” en ik heb haar langzaam omgetoverd tot een kleurrijk modemeisje.

image

Kim’s zomerkast

Neon-roze verlaat als eerste haar kledingkast, daarna de mintkleur en de transparante tops in pastelkleuren. Wat ik laat liggen zijn zwart/wit, grijze shirts met opdruk of tekst. Dit is je basis voor het najaar, want met een jeansblouse of colbert kan je de t-shirts lang door dragen. Daarbij is de Printed Tee een musthave, het hele jaar door, alleen de kleuren veranderen.

Om Kim een indruk te geven van wat ze in haar kast heeft en hoe ze het met elkaar combineert, laat ik haar een paar outfits passen. “Oh, moet ik het echt aan doen.. en ook nog op de foto?” zegt ze onvoorbereid. Met mijn enthousiasme haal ik haar over en hoe meer ze doorpast, hoe makkelijker het haar afgaat voor de camera. Topper!

image

Mijn favoriete outfits voor Kim.

Set 1
PU jack – Open32
Zwart/wit blouse – Vero Moda
Skinny jeans Silver Creek – Open32
Allstars – Converse

Een goede skinny om mee te beginnen. De top is transparant, een A-lijn, die je verbergt door hem iets in je broek te stoppen en voorzien van een verticale streep, die zorgen voor een vrouwelijk silhouet en lengte. In combinatie met het leren jack en de sneakers kies je voor een rockchick-stijl.

Set 2
Blazer – G-star
T-shirt – Only
PU rok – H&M

Ideale outfit voor een feestje. Ik ben fan van de “my last clean shirt”-tee, die moest absoluut op de foto. Een wijde top weer, maar die draag je in de rok. Het materiaal PU (nepleer) zie je veel terug in het najaar. Rokken, jurken, broeken.. En juist gecombineerd met soepele stofjes maak je PU niet stijf, maar creëer je een nonchalante stijl. Het army-groene jasje pak ik erbij voor de kleur! Party-proof!

Set 3
Top&sjaal – Shoeby
Skinny jeans Silver Creek – Open32

Deze top en sjaal had Kim onlangs zelf geshopt, ze was trots op haar aankoop en terecht. De groene kleur is een nieuwe najaarskleur en staat iedereen. Deze top valt recht, draag je offshoulder en kan perfect op een blauwe skinny. Zelf zou ze graag haar zwarte broek eronder doen, maar er zit al zwart in haar sjaal. Dat is genoeg!

Een nog TE leuk item, maar wat ik achteraf niet zo handig heb gefotografeerd. Het bontje, zowel een schapenvachtje als fluffy, zet net als vorig jaar modeland op z’n kop.

image

Hier gecombineerd met de Rolling Stones-tee van Primark. Leuk hoor, maar ook leuk om het bontje over een jeansblouse of het PU jack te dragen. Lekker warm ook!

Stylingtips
1. Mix materialen
2. Zorg voor een juiste vorm/print
3. Durf kleuren te combineren

Na de door-pas-sessie-inclusief-uitleg heb ik haar korte broeken vervangen voor lange, haar TE leuke sweaters gevouwen en de rest van haar kast minder kleur gegeven.

image

Najaarsproof.

De zomerspullen kan je in dezelfde kast bewaren, als het past, en verplaatsen naar een aparte plank. Als het dan weer voorjaar is (voorlopig niet, i know) , hoef je het alleen maar om te draaien. Daarbij heb je nu in één oogopslag overzicht over “wat heb ik” en “wat heb ik nodig”.

Kan jij ook tips gebruiken voor je kledingkast of een beetje hulp bij je outfits voor het najaar? Je kunt mailen naar zijenstijl@outlook.com of laat een reactie achter!

Dit was m’n eerste projectje en blog als stylist-in-spe. Wat vinden jullie ervan?

Thanks for reading,
happy Wednesday!

Geef een reactie

