Wishlist Wednesday.

Vandaag is onze “dayoff” , weeronline geeft droog weer aan met zo-nu-en-dan een zonnetje.. dus we kunnen er op uit! Nijmegen lijkt ons wel wat, vooral omdat de stad sindskort aangevuld is met nieuwe aanwinsten. Waaronder de Primark, waar zelfs mijn vriend benieuwd naar is!

’s Ochtends bekijk ik mijn kast en bedenk wat ik nu echt mis. Het is niet veel, maar ik kan altijd wel wat bedenken. Daar ben ik een vrouw voor! Mijn wishlist bestaat uit een oversized grijs vest, slipons in zwart en de “perfect-big-black-bag”.

image

Nijmegen it is, op naar de Primark. “Ready?” vraag ik nog, voordat we naar binnen gaan. Het is druk, groot en iedereen loopt kriskras door de winkel met de onbenullige-te-grote-gooi-alles-er-maar-in-shoppingbag. We beginnen bij de heren afdeling, omdat ik verwacht dat mijn vriend eerder klaar is dan ik. Hij loopt een rondje, raakt hooguit 1 á 2 items aan en geeft aan dat hij het wel weer gezien heeft. Oké, snel had ik verwacht maar zo snel. Misschien was het toch niet zo’n goed idee om hem hier mee naartoe te nemen, is de Primark dan echt alleen women-proof?

Met de roltrap omhoog bereid ik me vast voor op waar ik mijn wishlist-items ga scoren. Nummer 1 is gespot en wel in 2 varianten.. een half lang, grof gebreid vest en een enkel-lang vest. Ik pak ze beiden twee maten groter, want in de winter mag dat. In een vest moet je kunnen “wonen”! De kortere versie valt me tegen, hij kriebelt en is korter dan verwacht. De lange vind ik meteen al geweldig, staat goed en zit heerlijk. Toch zie ik dat de schoudernaad loslaat en de zak begint ook al te hangen,  hm.. dan vind ik €15 nog teveel geld. Omdat er verder geen alternatieven hangen gaan we nog één keer omhoog voor de tassen en schoenen. De geur van plastic is overheersend en er liggen meer schoenen op de grond dan in de rekken. De juiste tas hangt er wel, maar in blauw.. Veeleisend? Jazeker, zelfs voor €8! De juiste schoenen staan er ook, in diverse dessins zelfs. Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik zie.. Deukjes in het materiaal, lijmresten en onafgewerkte details.

image

De €15 knaller van Primark!

Mijn vriend heeft het ondertussen al een half uur gehad, dus ik beëindig mijn Primark-bezoek met nog een klein rondje langs de accessoires. Goud, goud en nog meer goud! Weg hier.

Conclusie :
Primark is leuk, very low-budget en ideaal als je snel van stijl verandert, maar aan kwaliteit ontbreekt het nogal. Op mijn werk (Open32) is dat juist waar het omdraait en daar val ik toch meer voor. Mooie items, meerdere combinaties/stijlen en langdurig plezier voor een bijpassende prijs! Ieder z’n ding zeg ik maar.

NEXT
H&M is een standaard dingetje, je slaagt er altijd en voor redelijke kwaliteit. De sportkleding-collectie van mijn vriend moest uitgebreid worden, maar dat hebben we niet gevonden in de 40m2-H&M-for-men store. Daarentegen heb je wel 2 women stores.. oneerlijk en niet handig. Naast Open32, Dedicated en sindskort ZARA vind ik het winkelaanbod erg tegenvallen voor de hippe man. Dus mijn hippie had het al snel gezien in Nijmegen.

De slipons blijven in m’n hoofd hangen, dus stap ik bij Invito en Sacha Shoes naar binnen. Invito heeft, helaas, niks vernieuwend. De slipons die ze hebben staan zijn leuk, maar daar loopt iedereen al op en ja.. Een veeleisend persoon als moi vind dat niet interessant! Bij Sacha’s collectie hangt altijd een typisch sfeertje, een rockchick-ruig-net-tegen-het-randje-sfeertje. Sacha Shoes vind ik een trendsetter, lef noem ik het en het duurt vaak even voordat iedereen die stap maakt om te kopen en verkopen. Ik hou ervan en ja, mijn oog valt op een typisch net-niet-nel-veerkamp-half-laarsje. Stoer, classy.. ik ben verliefd en ze laten me de slipons snel vergeten. Omdat ik absoluut niet impulsief ben lopen we nog een rondje, zitten we heerlijk op het terras met een swirl als toetje, pas ik nog een echte Nel Veerkamp winterjas bij ZARA en bedenk me dan dat ik ze wil passen. Helaas pindakaas (zei de verkoopster letterlijk), mijn maat is er niet meer en zonder een “zal ik ze bestellen” of “ik heb een alternatief voor je” laat ze me zo de winkel verlaten.

image

Zij en Stijl Veerkamp bij ZARA.

Met dat ik bedenk nog even door te rijden naar Arnhem voor de schoenen, begint het ontzettend hard te regenen. We verlaten Nijmegen, tot over 10jaar ofzo, en gaan lekker naar huis met…. lege handen! Maar liever lege handen, dan €50 besteden aan onzinnige-niet-nodig-hebben-we-niks-aan-items. Verstandig! De boots bestel ik wel.. thuis, fijn online.

image

Mijn nieuwe aanwinst! (Bijna.. levertijd : 5 werkdagen)

Zo, dat was onze “dayoff” en mijn toch niet helemaal geslaagde shopblog. Nog een verzoekje.. heb je een shoptip voor DE perfecte big-black-bag zoals bovenaan in de afbeelding? Let me know!

Thanks for reading,
happy Wednesday!

Geef een reactie

